Bu çalışma, TOKİ'nin dar ve orta gelir grubuna yönelik inşa ettiği toplu konut projelerinde son kullanıcı (müşteri) memnuniyetini belirlemek için, Kano Modelinin KFD'ye (Kalite Fonksiyon Dağılımı) entegrasyonu yöntemi kullanılarak son kullanıcı ihtiyaçlarının önceliklendirilmesi ve gelecekte inşa edilecek projelerde son kullanıcı memnuniyetini arttırmak için hazırlanmıştır. Çalışmanın içeriğinde veri toplama yöntemi olarak anket yönteminden yararlanılmıştır. Örnekleme yöntemi olarak da basit tesadüfi örnekleme yöntemi seçilmiştir. Verilerin toplanması KFD ve Kano anketi yardımıyla elde edilmiştir. Anketlerden toplanan ham veriler uygulanan metodolojiye uygun olarak Excel ortamında hazırlan kano modeli değerlendirme tablosu, mevcut müşteri memnuniyeti değerlendirme tablosuna işlenmiş ve çıkan sonuçlar Kano Modeli entegre edilmiş KFD'nin Kalite Evinin Planlama Matrisi tablosuna aktarılmış ve düzeltilmiş önem dereceleri ve yüzdelik önem oranları tespit edilmiştir. En son olarak da müşteri ihtiyaçları tasarım, malzeme ve işçilik adı altında sınıflandırılarak son kullanıcı ihtiyaçları öncelik sıraları belirlenmiştir.
This study aims to prioritize end-user (customer) needs by using the integration of Kano Model to QFD (Quality Functional Deployment) method in order to determine end-user satisfaction in mass housing projects constructed by TOKI for low and middle income level and to increase end-user satisfaction in future projects It was prepared. In the content of the study, questionnaire method was used as data collection method. Simple random sampling method was chosen as the sampling method. The data were collected with the help of QFD and Kano questionnaire. The raw data collected from the questionnaires were prepared in Excel environment in accordance with the methodology applied, the kano model evaluation table was processed to the existing customer satisfaction evaluation table and the results were transferred to the Planning Matrix of the Quality House of the QFD with the integrated Kano Model, and the corrected significance levels and percentages were determined. Finally, customer needs are classified under the name of design, material and workmanship, and end-user needs are prioritized.