dc.contributor.advisor |
Doktor Öğretim Üyesi Hakan Aslan |
|
dc.date.accessioned |
2021-03-16T08:32:53Z |
|
dc.date.available |
2021-03-16T08:32:53Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.identifier.citation |
Gözükızıl, Gökçe. (2019). Yol güvenliği açısından genç sürücülerin rolünün analizi ve etkin bir modelin geliştirilmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/79475 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Genç sürücülerin trafik kazalarına karışma sebepleri ve bu kazaların arkasında bulunan ana faktörlerin belirlenmesi, küresel ölçekte bir problem olup bu kazaların gerek sosyal gerekse de ekonomik hayata etkileri yadsınamaz bir gerçektir. Bu çalışmada 18-25 yaş aralığındaki genç sürücülerin karşılaştıkları kazalar ulusal ölçekte analiz edilmiş ve uluslararası ortak parametreler üzerinden değerlendirilmiştir. Mevcut verilerin geniş kapsamlı içeriğini anlamlı, kullanışlı ve daha önceden bilinmeyen faydalı bilgi haline getirmek için Veri Madenciliği Yöntemleri kullanılarak detaylı bir analiz yapılmış olup, bu anlamda WEKA yazılımı kullanılmıştır. Birliktelik Kuralları ve diğer ilgili parametreler ışığında, kazaların meydana gelmesinde rol oynayan karşılıklı faktörsel etkilerin değerlendirilmesi ile tez amacı olan kaza sayılarının azaltılmasına dönük sosyal, stratejik, işletimsel ve eğitim içerikli önerilerde bulunulmuştur. |
|
dc.description.abstract |
The reasons for young drivers to be involved in traffic accidents and identification of the main factors behind these accidents are a problem on a global scale since the effects of these accidents on both the social and economic life are undeniable. In this thesis, the accidents encountered by young drivers between the ages of 18 and 25 years old were analysed on a national scale and evaluated through international common parameters. Due to the nature of the extensive content of available data a detailed analysis has been carried out by using Data Mining Methods in order to obtain useful, meaninful and previously unknown information by employing WEKA software. In the light of Association Rules and other relevant parameters, social, strategical, operational and educational recommendations were made to decrease the number of accidents, in accordance with the purpose of this thesis. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.subject |
Yol Güvenliği |
|
dc.subject |
Trafik Kaza Analizleri |
|
dc.subject |
Veri Madenciliği |
|
dc.subject |
Genç Sürücü Davranışları, |
|
dc.title |
Yol güvenliği açısından genç sürücülerin rolünün analizi ve etkin bir modelin geliştirilmesi |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İnşaat Mühendisliği Anabilim Dalı, Ulaştırma Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Gözükızıl, Gökçe |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|