dc.contributor.advisor |
Doçent Doktor Hakan Güler |
|
dc.date.accessioned |
2021-03-16T08:32:50Z |
|
dc.date.available |
2021-03-16T08:32:50Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.identifier.citation |
Köseoğlu, Zuhal Tiftik. (2019). Kent içi ulaşımda bisiklet : Kastamonu örneği. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/79473 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Dünya genelinde şehirlerde artan trafik beraberinde pek çok sorunu getirmektedir. Trafik, çevresel etkiler yanında insanlar ve canlılar üzerinde başta sağlık olmak üzere pek çok fiziksel ve ruhsal problemlere sebep olmaktadır. Şehirlerin yaşanabilir hale getirilmesi ve insanların hareketsizlikten kaynaklanan sağlık problemlerini çözmek için bisiklet ve bisiklet yolları alternatif bir çözüm olarak düşünülebilir. Ayrıca gelişmemiş ve gelişmekte olan ülkelerin enerjide dışa bağımlılığını azaltmak için de bir ulusal politika olarak bisiklet bir ulaşım aracı olarak dikkate alınabilir. Türkiye'de son yıllarda şehirlerde bisiklet kullanımına yönelik önemli çalışmalar yapılmakta ve bisiklete olan ilgi artmaktadır. Ancak bisiklet yollarının belirlenmesiyle ilgili olarak mutlaka bisiklet yolu tasarım kriterlerinin dikkate alınması ve ulaşım planlama teknikleri ile yolculuk analizlerinin yapılması gerekmektedir. Bu çalışmada, bisiklet yolu tasarım ilkeleri ve ulaşım planlaması teknikleri kullanılarak ve bisiklet kullanımı ile ilgili anket çalışmaları yapılarak Kastamonu ili ölçeğinde bisiklet yollarının belirlenmesine yönelik bir araştırma yapılmıştır. Anket çalışmaları değerlendirilmiş ve bisiklet yolu tasarım kriterleri de dikkate alınarak Kastamonu ili için uygun bisiklet yolu güzergahları belirlenmiştir. Kastamonu ilinin yol ağı, toplu taşıma güzergahları, güzergahlarda gerçekleşen otobüs seferleri ve bölgeler arası otomobil yolculukları gibi veriler toplanarak Visum ulaşım planlama programına aktarılmıştır. Visum programında ulaşım planlaması atama teknikleri kullanılarak özel oto ve toplu taşın yolculuklarının yol ağına ataması yapılmıştır. Bisiklet yolu yapımına uygun yol ağlarında atama analizi sonucu bulunan yolcuklardan bisiklet kullanımını tercih edeceklerin oranı belirlenmiş ve kapasite analizleri yapılmıştır. Ayrıca Kastamonu'da bisiklet kullanımı ile şehir içi yol ağlarında ve toplu taşıma sisteminde oluşacak rahatlamanın değerlendirilmesi yapılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Around the world there is an increasing traffic in cities causing many problems. Besides environmental effects, traffic causes many physical and psychological problems, especially health, on people and animals. Bicycle and bicycle routes can be considered as an alternative solution to make the cities liveable and to solve the health problems of people basically originated from inactivity. In addition, bicycles can be regarded as a means of transportation to reduce the energy dependency of underdeveloped and developing countries considering as a national policy. In recent years, important studies have been carried out in Turkey on the use of bicycles and there is an increasing demand to the bicycles and bicycles routes. However, it is absolutely important to consider bicycle route design principles and to use transportation planning and trip analyses techniques to determination bicycle routes. In this study, a survey was conducted to determine the bicycle routes in Kastamonu province by using bicycle route design principles, transportation planning techniques and conducting survey studies on bicycle use. Survey studies were evaluated bicycle route design criteria were taken into consideration and finally bicycle routes were determined in Kastamonu province. The road network, public transport routes, bus services taking place along the routes and car journeys between the regions were collected and transferred to Visum transportation planning program. In the Visum program, private car and public transport journeys were assigned to the road network using transportation planning assignment techniques. The percentage of cycling users on the suitable bicycle routs were determined by considering and finally capacity analyses were performed for the bicycle routes. In addition, evaluation was made for Kastamonu province's transportation system in case of bicycle rout design and bicycle use with their advantages. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.subject |
Bisiklet yolu |
|
dc.subject |
ulaşım planlaması ve kapasite analizi |
|
dc.subject |
toplu taşıma, |
|
dc.title |
Kent içi ulaşımda bisiklet : Kastamonu örneği |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İnşaat Mühendisliği Anabilim Dalı, Ulaştırma Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Köseoğlu, Zuhal Tiftik |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|