Bu çalışmada geniş kullanım alanına sahip olan elektriksel iletken betonların üretilmesi ve incelenmesi amaçlanmıştır. Karışımlarda elektriksel direnci çok düşük olarak kullanılan karbon fiberi atık lastiklerden elde edilen nano karbon siyahı ile birlikte kullanarak maliyetin azaltılması hedeflenmiştir. Bunun için farklı miktarlarda nano karbon siyahı, karbon fiber ve çelik fiber içeren karışımlardan oluşan 36 sayıda elektriksel iletken beton üretilmiştir. Elektriksel iletken betonların Mekaniksel, elektriksel ve çarpma deneyleri yapılarak sonuçları incelenmiştir. Yapılan deney sonuçlarına göre farklı fonksiyonlardaki nano karbon siyahı, karbon fiber ve çelik fiber içeren numunelerin mekaniksel özellikleri gelişmiştir. Bütün karbon fiber katkılı elektriksel iletken beton numunelerin elektriksel dirençleri kontrol numuneye kıyasla azalmıştır ve karbon fiber içerik oranı arttıkça bu özellik daha net olarak ortaya çıkmıştır. Karışımlarda sadece piroliz yöntemi ile elde edilen nano karbon siyahı tek başına kullanıldığı zaman elektriksel direncin azalmasında olumlu bir sonuç elde edilmemiştir, ancak karbon fiber ve çelik fiber içeren iletken betonlara nano karbon siyahı ilave edildiğinde karbon fiber ve çelik fiberin direnç azaltma kabiliyeti önemli derecede artmıştır. Çalışmada incelenen elektriksel direnç, mekaniksel ve çarpma özellikleri arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Sonuçlara göre üç farklı yöntem ile ölçülen direnç değerleri arasında doğrusal, ve direnç değerleri ile mekaniksel dayanımları ve çarpma enerjisi aralarında doğrusal olmayan bir bağlantı olduğu tesbit edilmiştir.
In this study, it is aimed to production and investigation of electrical conductive concretes which have wide usage area. Also,It is aimed to reduce the cost by using carbon fiber with nano carbon black obtained from waste tires. For this, electrical conductive concrete with 36 numbers consisting of mixtures containing different amounts of nano carbon black, carbon fiber and steel fiber has been produced. Mechanical, electrical and multiplication tests of electrical conductive concrete were performed and the results were examined. According to the results of the tests, mechanical strengths of the specimens containing nano carbon black, carbon fiber and steel fiber in different functions increased. The electrical resistances of all carbon fiber doped conductive concrete specimens decreased compared to the control specimen and this feature became more evident as the carbon fiber content ratio increased. A positive result was not obtained in the reduction of the electrical resistance when the nano carbon black obtained by the pyrolysis method was used in the mixtures, but the ability of carbon fiber and steel fiber to decrease the resistance was significantly increased when nano carbon black was added to conductive concretes containing carbon fiber and steel fiber. In this study, the relationship between electrical resistance, mechanical and impact properties were investigated. According to the results, the resistance values measured by three different methods were found to be linear, and there was a nonlinear relationship between resistance values and mechanical strengths and impact energy.