Açık Akademik Arşiv Sistemi

Otomobillerde kullanılan ön süspansiyon sistemlerinden AL(6082) salıncak tasarımı, analizi ve ısıl işlem uygulaması

Show simple item record

dc.contributor.advisor Profesör Doktor Vahdet Uçar
dc.date.accessioned 2021-03-16T08:32:42Z
dc.date.available 2021-03-16T08:32:42Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Emanetci, Feyza. (2019). Otomobillerde kullanılan ön süspansiyon sistemlerinden AL(6082) salıncak tasarımı, analizi ve ısıl işlem uygulaması. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/79439
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Süspansiyon sistemi elemanları araçlarda özellikle konfor, yol tutuşu ve sürüş güvenliği bakımından önemli görevi olan bileşenlerdir. Günümüzde yaygın olarak kullanılan serbest süspansiyon sistemlerinin en kritik elemanlarından birisi salıncaklardır. Salıncaklar süspansiyon sistemi modeline göre tasarımı açısından çeşitlilik gösterdikleri gibi imal edildikleri malzeme ve yöntemlerine göre de farklı tasarımda salıncaklar piyasada mevcuttur. Bu tez çalışmasında üzerinde çalışılan salıncak Alüminyum 6082 alaşımından dövme yöntemiyle imal edilmiştir. Araçların sürüş güvenliğinin arttırılması, yol tutuş özelliklerinin geliştirilmesi ve daha konforlu hale getirilebilmesinin yolu süspansiyon sistemlerinin optimize edilmesinden geçmektedir. Bu tez kapsamında sistemin 'salıncak' elemanı üzerinde çalışma yapılmıştır. 6082 dövme Alüminyum alaşımlarının ısıl işleme uygunlukları ve bu sayede mekanik özellikleri ve mikroyapı özelikleri iyileştirilebilmesi üzerinden yola çıkılmıştır. T6 Yaşlandırma ısıl işlemi için belirlenen 4 farklı sıcaklık dereceleri (160°, 170°, 180° ve 190°) ve 3 farklı sürede (4,6 ve 8 saat) çalışmalar yapılarak süreç optimize edilmiştir.
dc.description.abstract Suspension system components are important components in vehicles, especially in terms of comfort, road-holding ability and driving safety. One of the most critical elements of free suspension systems that are widely used today is the wishbones. Wishbones are different in terms of design according to the suspension system model and they are available in different designs according to the materials and methods they are manufactured. In this thesis, the wishbone made of aluminum 6082 alloy is produced by forging method. The way to improve driving safety, improve road-holding ability and make it more comfortable is to optimize the suspension systems. In this thesis, the wishbone element of the system has been studied. 6082 Forging Aluminum alloys are suitable for heat treatment compatibility and thus mechanical properties and microstructure properties can be improved. T6 process has been optimized for 4 different temperatures (160 °, 170 °, 180 ° and 190 °) and 3 different times (4,6 and 8 hours) determined for artificial agingheat.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subject Salıncak
dc.subject ısıl işlem
dc.subject yapay yaşlandırma
dc.subject 6082 dövme alüminyum alaşımı,
dc.title Otomobillerde kullanılan ön süspansiyon sistemlerinden AL(6082) salıncak tasarımı, analizi ve ısıl işlem uygulaması
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Makine Mühendisliği Anabilim Dalı, Makine Tasarım ve İmalat Bilim Dalı
dc.contributor.author Emanetci, Feyza
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record