dc.contributor.advisor |
Doçent Doktor Hakan Güler |
|
dc.date.accessioned |
2021-03-16T08:32:41Z |
|
dc.date.available |
2021-03-16T08:32:41Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.identifier.citation |
Irgat, Onur. (2019). Makroskobik ulaşım modelleme teknikleri kullanarak karayollarında trafik güvenliği analizleri. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/79428 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışmada makroskobik ulaşım modelleme teknikleri kullanarak karayollarında trafik güvenliği analizleri yapılmıştır. Bu amaçla, Sakarya Emniyet Müdürlüğünden alınan kaza tutanakları bir ulaşım planlama yazılımı olan Visum Safety yazılımı kullanılarak incelenmiştir. Kaza tutanaklarından elde edilen kaza koordinatları Visum Safety programına aktarılmış, analizler yapılmış ve kazaların yoğun yaşandığı bölgeler kara nokta olarak tanımlanmıştır. Bu kara noktalarda meydana gelen kazalar kazanın oluşumuna, yol durumuna, hava durumuna ve eğitim durumuna göre kategorilendirilip analizi yapılmıştır. Yapılan analizlere göre en çok yaşanan kazalar yayaya çarpma olarak tespit edilmiştir. Kazalar üzerinde eğitim durumunun etkisi ve yeterli trafik deneyiminin olmaması gibi hususlarda tespit edilmiştir. Ayrıca, kötü hava koşullarında sürücülerin daha dikkatli davrandığı ve kazaların daha çok iyi hava koşullarında meydana geldiği de gözlemlenmiştir. |
|
dc.description.abstract |
In this study, traffic safety analyzes were carried out by using macroscopic transportation modeling techniques. For this purpose, the accident reports obtained from Sakarya Police Department were analyzed by using Visum Safety program which is a transportation planning program. The coordinates of the traffic accidents were transffered into Visum Safety program and the high accident potential spots were defined as the accident black spots. The accients at these black spots are categorized according to the accident formation, road condition, and weather condition and the driver educational status. According to the analyses, the most common accidents occurred in the form of a pedestrian collision. The effect of the educational situation and the lack of sufficient traffic experience were observed and determined on the accidents. Also, it was found that the drivers are more careful during the bad weather conditions than the good weather conditions. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.subject |
Trafik kazası |
|
dc.subject |
ulaşım planlaması |
|
dc.subject |
kara nokta analizi, |
|
dc.title |
Makroskobik ulaşım modelleme teknikleri kullanarak karayollarında trafik güvenliği analizleri |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İnşaat Mühendisliği Anabilim Dalı, Ulaştırma Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Irgat, Onur |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|