dc.contributor.advisor |
Doktor Öğretim Üyesi Gökhan Coşkun, Doktor Öğretim Üyesi Üsame Demir |
|
dc.date.accessioned |
2021-03-16T08:32:39Z |
|
dc.date.available |
2021-03-16T08:32:39Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.identifier.citation |
Aksoy, Recai. (2019). Eğitim kurumlarında kullacıların acil durum tahliye tatbikatlarının simülasyon yöntemleriyle karşılaştırmalı incelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/79415 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışmada, acil durum tahliye tatbikatında eğitim yapısında bulunan tüm yapı kullanıcılarının okuldan tahliye oldukları gerçek sürenin hesaplanması, insan hayatı ve acil durum emniyeti için alınan tedbirlerin yeterliliğinin testi, yaş, cinsiyet, antropometrik özellikler, hareket kabiliyeti, kaçış hızları parametreleri ve toplu hareket sonucunda kullanıcıların sosyal davranışları acil durum tahliyesine etkisi araştırılmıştır. Acil durum tahliyesine olumsuz etki eden faktörler kullanıcıların antropometrik özellikleri ve hareket kabiliyet verileri Pathfinder simülasyon programına girilerek belirlenmiştir. Acil durum tahliye tatbikatında öğrencilerin bir bütün halinde hareket ettiği gözlenmiştir. Kombine halde hareket sonucunda akış yoğunluğunun arttığı kısımlar Pathfinder tahliye simülasyonu ile belirlenerek, acil çıkış merdiveni veya koridorsa genişlik ölçüsü, kapı ise temiz aralık ölçüsü, doğru yönlendirme ve merdivenlerde yaya hareketinin akış sürekliliği tahliyede önem arz etmiştir. Ayrıca her yaş grubuna ayrı ayrı verilen acil durum tahliyesi eğitimleri gerçek ve güvenli tahliyeye büyük katkı sağlamıştır. TED Kocaeli Koleji'nde yapılan çalışmada, 4-14 yaş arası Türk insanının antropometrik özelliklerin tahliyeye etkisi çalışılmıştır. Okulun mimari projesinin uygulandığı alan ile mimari proje kontrol edilmiş ve değişikliği olmadığı görülmüştür. Mimari proje Pathfinder simülasyon programına aktarılarak 778 yapı kullanıcısının tahliyesi simülasyon ile çalışılmıştır. Pathfinder simülasyonu ile var olan veya proje aşamasındaki eğitim yapılarının acil durum tahliye performansları değerlendirilebilmektedir. Bu sebeple eğitim yapıları değerlendirilerek acil durum tahliye zafiyetleri yapı tahliye planında yeni planlamalar yapılabileceği ve tekrar tekrar değerlendirilebileceği sonucuna varılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
In this study, in the event of an emergency, all users in the building will be able to calculate the actual time they leave the building The effect of evacuation was investigated. The factors affecting the emergency evacuation have been determined by entering the anthropometric properties and the mobility data of the users into the Pathfinder simulation program. It was observed that people acted collectively in case of emergency. As a result of the collective movement, the areas where the jams were determined by escape simulation, the stairs or corridors were wide and the door was clean, the distance was clear, and the continuity of the flow of the pedestrian movement on the stairs was important in the evacuation. In addition, emergency evacuation training for each age group has contributed greatly to real and safe evacuation. In the study conducted in TED Kocaeli College, the effects of anthropometric characteristics of Turkish people between 4-14 years of age were studied. The architectural project of the school has been checked and the architectural project has been checked and it has been observed that there is no change. The architectural project was transferred to the Pathfinder simulation program and 778 users were evacuated by simulation. With the Pathfinder simulation, emergency evacuation performance of existing or project stage training structures can be evaluated. For this reason, it has been concluded that educational plans can be evaluated and new plans can be made in emergency evacuation weakness structure evacuation plan. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.subject |
Tahliye |
|
dc.subject |
antropometrik |
|
dc.subject |
eğitim |
|
dc.subject |
acil durum, |
|
dc.title |
Eğitim kurumlarında kullacıların acil durum tahliye tatbikatlarının simülasyon yöntemleriyle karşılaştırmalı incelenmesi |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Yangın ve Yangın Güvenliği Anabilim Dalı, |
|
dc.contributor.author |
Aksoy, Recai |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|