dc.contributor.advisor |
Doçent Doktor Hakan Güler |
|
dc.date.accessioned |
2021-03-16T08:07:41Z |
|
dc.date.available |
2021-03-16T08:07:41Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.identifier.citation |
Şen, Koray. (2019). Demiryolu köprülerinde zemin-yapı etkileşimi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/79300 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Bu tez çalışmasında ulaştırma yapılarının, statik ve dinamik yükler (tren geçişleri) altında zemin-yapı etkileşimi ele alınmış, bu etkileşimde değişik özellik ve şartlardaki zemin tiplerinin davranışları incelenmiştir. Köprüler genel başlığı altında, Almanya'nın Karlsruhe kentindeki Weiherfeld demiryolu köprüsünün fiziksel özellikleri baz alınarak sistem modeli oluşturulmuştur. Çalışmada sonlu elemanlar yöntemini referans alan Plaxis 2D yazılımına başvurularak hesaplar yapılmıştır. Kumlu ve killi zeminlerin bu statik ve dinamik tren etkiler altında nasıl bir kullanılabilirlik, dayanım, performans sergileyebileceği hesap ve analiz yöntemleriyle irdelenmiştir. Sonuçta, dayanım yetersizliği gösteren noktalarda da iyileştirme yöntemlerine değinilmiştir. Anahtar kelimeler: Köprüler, Zemin-yapı etkileşimi, Sonlu elemanlar yöntemi, Plaxis yazılımı. |
|
dc.description.abstract |
In this thesis study, a soil-structure interaction of transportation structures under static and dynamic loads (train passages) is studied. Under the bridges main title in thesis, a system-model was created based on the physical characteristics of the Weiherfeld railway bridge in Karlsruhe, Germany. In the study, the analyses were performed by using Plaxis 2D software which is a finite element method program. The sandy and clayey soils are analysed to find their availability and performance under the static and dynamic train loads. As a result, some improvement methods are also suggested for the sections having insufficient strength. Keywords: Bridges, Soil-structure interaction, Finite element method, Plaxis software |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.subject |
Köprüler |
|
dc.subject |
Sonlu elemanlar yöntemi |
|
dc.subject |
Plaxis yazılımı. |
|
dc.subject |
Zemin |
|
dc.subject |
yapı etkileşimi, |
|
dc.title |
Demiryolu köprülerinde zemin-yapı etkileşimi |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İnşaat Mühendisliği Anabilim Dalı, Geoteknik Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Şen, Koray |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|