dc.contributor.advisor |
Doktor Öğretim Üyesi Hakan Aslan |
|
dc.date.accessioned |
2021-03-16T08:07:37Z |
|
dc.date.available |
2021-03-16T08:07:37Z |
|
dc.date.issued |
2018 |
|
dc.identifier.citation |
Kocaman, Hakan. (2018). Toplum taşıma güzergâh tespitinde coğrafi bilgi sistemleri ile iyileştirilmiş durak konumu belirleme uygulamalar ı: Sakarya örneği. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/79276 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Günümüzde kentleşmenin yaygınlaşması, kent içi nüfus, kişi başına düşen araç sayısı ve trafik yoğunluğunun artmasından dolayı etkin ve verimli toplum taşıma ihtiyacı giderek artmaktadır. Bu sebeple kent içi toplum taşıma sisteminin, kent nüfusuna ve nüfusun zaman içerisindeki hareketliliğine göre planlanması önem arz etmektedir. Bu çalışmada, Sakarya Büyükşehir Belediyesi tarafından işletilen toplum taşıma sistemindeki mevcut 29 adet otobüs güzergâhı ve duraklarının, coğrafi bilgi sistemi yazılımı (ArcGIS) kullanılarak konumsal etki alanları, yoğunlukları ve hizmet sağladıkları yaklaşık nüfus değerleri analiz edilmiştir. Mevcut duruma ilişkin yapılan bu analizin ardından, sistemdeki otobüs güzergâhları için seçilen yeni durak konumları belirlenerek, söz konusu analizler tekrar gerçekleştirilmiş ve mevcut durum ile model durum arasındaki değişim gözlemlenerek otobüs durakları için bir iyileştirme çalışması yapılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Nowadays, due to the widespread urbanization, the increase in urban population, the number of vehicles per capita and traffic density, the need for effective and efficient public transportation is a concern for professionals in transportation planning. For this reason, it is important to plan the urban transportation system according to the requirements of the movement of the population over time. In this study, the existing bus stops in the public transportation system operated by Sakarya Metropolitan Municipality were analysed in terms of their spatial impact areas, density and number of population values serviced through geographical information system software (ArcGIS). Following the analysis of the present situation, new bus stop locations were determined at the improved distance selected for the bus routes and the analysis was again performed so that an example of enhanced bus stops was suggested by observing the change between the current and proposed situation. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.subject |
CBS |
|
dc.subject |
otobüs durağı aralığı iyileştirme. |
|
dc.subject |
kentsel toplum taşıma, |
|
dc.title |
Toplum taşıma güzergâh tespitinde coğrafi bilgi sistemleri ile iyileştirilmiş durak konumu belirleme uygulamalar ı: Sakarya örneği |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İnşaat Mühendisliği Anabilim Dalı, Ulaştırma Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Kocaman, Hakan |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|