İmalat yapan işletmelerin en büyük problemlerinden biri ürünlerini pazarlamada yaşadıkları sıkıntılardır. Günümüz rekabet şartlarında bir müşteriden sipariş alabilmek ve siparişin devamlılığını sağlayabilmek pazarlamanın en önemli hedefidir. Müşteri, talep ettiği özellikteki ürünlerle ilgili sipariş kararı verirken: ürünlerin fiyatı, ödeme şartları gibi kriterlerin yanı sıra ürünün ne zaman teslim edileceği bilgisiyle de ilgilenmektedir. Verilen teslim tarihi geç olursa siparişi dolayısıyla müşteriyi kaçırma söz konusu olabilir. Buna karşın müşteriyi kaçırmamak adına zaten dolu olan kapasitenin üzerinde yeni bir sipariş alarak verilen erken teslim tarihi kısa vadede siparişi almanızı sağlasa bile, söz verilen teslim tarihine uyulamadığında uzun vadede müşteri memnuniyetsizliğine dolayısıyla müşteri kaybına sebep olacaktır. Bu çalışmada alçak gerilim şalt malzeme üreten Federal Elektrik Yat. ve Tic. A.Ş. firmasında bir uzman tarafından verilen teslim tarihi kararının, bilgisayar programı ile belirlenmesi sağlanmıştır. Bu kapsamda öncelikle uzmanla yapılan çalışma ile karar kriterleri belirlenmiş, ardından bu karar kriterlerine göre bir yazılım hazırlanmıştır. Son olarak sistemde t anında gelen siparişler için program çalıştırılıp sonuçlar kaydedilmiş, ardından uzmanın teslim tarihi verme işleminden sonra bilgisayarın bulduğu sonuçlar ile uzmanın belirlediği sonuçlar karşılaştırılıp başarı yüzdesi saptanmıştır.
One of the biggest problems of manufacturing enterprises is having difficulties in marketing their products. In today's competitive conditions, the most important goal of marketing is to take orders from a customer and to ensure the continuity of the order. When deciding the orders of the products with the requested properties, the customers are interested not only in the price of the products, or in the payment terms, but also interested the delivery date status of the goods. In case of late delivery date, missing the order, hence the customer, may occur. On the other hand, even though promising an early delivery date, over an already fulled-capacity in order not to miss the customer, secures the gain in the short term not keeping the delivery date promise will cause first the customer dissatisfaction and then customer loss as a long term result. In this study, the decision of the delivery date which is already given by an expert in Federal Electric Yat. ve Tic. A.Ş. a company producing circuit breaker, is intended to be determined by the computer program. In this context, first of all, the decision criteria were determined by working together with the expert, then a software was developed according to these decision criteria. Lastly, the program was run for orders within the period of a t time and the results were recorded, then, after delivery date decisions of the expert, both results were compared and the success rate was determined.