dc.contributor.advisor |
Yardımcı Doçent Doktor M. Rıza Adalı |
|
dc.date.accessioned |
2021-03-16T07:07:08Z |
|
dc.date.available |
2021-03-16T07:07:08Z |
|
dc.date.issued |
2017 |
|
dc.identifier.citation |
Sönmez, Yılmaz. (2017). Otomotiv sektörü süreç iyileştirmede jishuken uygulamaları. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/79194 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Pazardaki yoğun rekabet ve ürünün pazardaki, neredeyse sabit satış fiyatları nedeniyle işletmeler kar elde etmek için maliyetlerini düşürmeye odaklanmışlardır. Bu nedenle işletmeler kalite yönetimi, yalın dönüşüm ve sürekli iyileştirme gibi çalışmalara yoğunlaşmışlardır. Tüm bu çalışmalarda bütün çalışanların katılımı ile yöneticilerin liderliği ve süreci benimsemeleri sürecin başarıya ulaşmasında oldukça kritik bir önemdedir. Yapılan bu çalışmada yukarıda anlatılan kavramların bir özeti gibi olan Jishuken tekniği üzerinde durulmuştur. Tekniğin daha iyi anlaşılabilmesi için yapılan bu çalışmada öncelikle Japon iş yönetim şekli, yalın üretim mantığı ve sürekli iyileştirme felsefeleri anlatılmıştır. Daha sonra jishuken tekniğine ait kavram ve özelliklerden, sürece ait eğitim ve uygulama adımlarından bahsedilmesinin yanında metodun uygulama şeklini göstermek için, seçilmiş örnekler üzerinde durulmuştur. Bu çalışma neticesinde varılan kanaat: işletmelerde istenmeyen maliyetlerin azaltılması, nitelikli yöneticilerin yetiştirilmesi, kurum içi iletişimin güçlendirilmesi, yöneticilerin sürekli gelişim prensibini benimsemeleri, süreci sahiplenmeleri, işletmelerde yalın dönüşüme direncin azaltılması ve işletmede bir çalışma felsefe oluşturulması için, tavsiye edilen bir çalışma şekli olduğudur. |
|
dc.description.abstract |
Due to the intense competition in the market and the almost constant sales prices of the products in the market, businesses are focused on lowering their production costs in order to profit. Therfore businesses are concentrated on studies such as quality management, lean transformation and continuous improvement All in these studies, participation of all employees in addition management leadership and process adoption of management are crucial important in achieving success of process. In conducted this study has focused on the jishuken technique, which is a summary of the concepts described above. In order to understand the technique better, in this study firstly, Japanese business management style, sense of lean manufacturing and continuous improvement philosophy has explained. Then, the some notion and features of jishuken technique with training and implementation steps of the process has been mentioned besides have been focused on selected examples are presented to show how the method works. The conclusion reached in this study reducing unwanted costs in businesses and training of qualified managers, strengthening in-house communication, ownership of processes and adopt the principle of continuous improvement of managers, reducing resistance to lean transformation in enterprises and in order to the establishment of a working philosophy in facilities jishuken is a way of work recommended. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.subject |
Jishuken yönetim anlayışı |
|
dc.subject |
İyileştirme felsefesi |
|
dc.title |
Otomotiv sektörü süreç iyileştirmede jishuken uygulamaları |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Endüstri Mühendisliği Anabilim Dalı, |
|
dc.contributor.author |
Sönmez, Yılmaz |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|