dc.contributor.advisor |
Doçent Doktor Ahmet Necati Yelgin |
|
dc.date.accessioned |
2021-03-16T07:07:04Z |
|
dc.date.available |
2021-03-16T07:07:04Z |
|
dc.date.issued |
2017 |
|
dc.identifier.citation |
Kama, İsmet. (2017). Karma kirişlerin (karma döşeme+çelik) pozitif momentler bölgesinde taşıma davranışlarının incelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/79171 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Anahtar kelimeler: Kompozit Kiriş Kompozit Döşeme, Başlıklı saplama, yük yerdeğiştirme, Yüksek lisans tezi olarak sunulan bu çalışmada, yaygın olarak kullanılan trapez formlu sac elemanlar kullanılarak oluşturulmuş, benzer sac kalınlığı, 12 cm ve 15 cm döşeme yüksekliğine sahip 6 adet 1.00 mx 4.00 m açıklıklı basit kiriş kompozit döşeme numunesi düşey yükler etkisinde pozitif moment taşıma davranış hesap tahkikleri ve kayma elemanları hesabı yapılacaktır. Her bir numune için kompozit kirişlerde moment-eğrilik diyagramı, Yük-yerdeğiştirme(deplasman), en büyük yük-en büyük yerdeğiştirme, profilin alt ve üst flanşlarında yük-şekildeğiştirme donatı çeliğinin başlıklı saplamalara alternatif olarak aynı boyda kesilmiş donatı çeliğinin kullanılabilirliği deneysel ve analitik olarak yüklere göre önemli veriler elde edilecektir. Deney numunelerinin tasarımında [1] numaralı referans kullanılmıştır. Tez çalışması dört bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, çalışmanın amacı ve bu konu ile ilgili daha önce yapılan çalışmalar özetlenmiştir. İkinci bölümde, kompozit döşeme sistemini oluşturan elemanlar, konstrüktif kurallar, kompozit döşemelerin inşaat ve çalışma sürecinde tasarımı anlatılmıştır. Üçüncü bölümde, Karma kiriş kesitinin boyutlandırılması, hesap tahkikleri, deney numunelerini oluşturan malzemelere ait deneyler ve numunelerinin üretim sürecine ait bilgiler yer almaktadır. Bu bölümdeki malzeme deneyleri beton, donatı ve katlanmış sac deneylerini kapsamaktadır. Ayrıca sistem deneyleri olarak 6 adet tek açıklıklı kompozit döşeme numunesi deneyine ait sonuçlar sunulmaktadır. Dördüncü bölümde, deneysel ve kuramsal çözümlemeler yer almaktadır. Beşinci bölümde sonuçlara bağlı olarak deneysel ve kuramsal sonuçlar karşılaştırılmış ve yorumlanmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Keywords: Composite Beam, Composite Upholstery, Headed Stud, Displacement, Load In this work presented as a graduate thesis, 6 samples of 1.00 mx 4.00 m span of simple beam composite slab with similar sheet thickness, 12 cm and 15 cm floor height formed using commonly used trapezoidal sheet metal elements, Checks and slip elements will be made. For each sample, the usefulness of the same cut-out reinforcement steel as an alternative to the stiffness-curvature diagram in composite beams, load-displacement (displacement), maximum load-largest displacement, load-deformation at the top and bottom flanges of the profile, Important data will be obtained according to the loads. Reference number [1] has been used in the design of the test specimens. The thesis work consists of four parts. In the first part, the aim of the work and the previous work about this subject have been summarized. In the second part, the elements of composite flooring system, design rules, composite flooring are explained in the construction and working process. In the third chapter, the dimension of the cross section of the beam, the experiments belonging to the materials forming the test samples and the information about the production process of the samples have been talked about. Material tests in this section It includes concrete, reinforcement and folded sheet tests. In addition, the results of 6 single span composite slab sample tests are presented as system experiments. In the fourth part, experimental and theoretical solutions are given. In the fifth chapter, based on these results, experimental and theoretical results were compared and interpreted. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.subject |
Kompozit döşeme sistemi |
|
dc.subject |
Karma kiriş kesiti |
|
dc.title |
Karma kirişlerin (karma döşeme+çelik) pozitif momentler bölgesinde taşıma davranışlarının incelenmesi |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İnşaat Mühendisliği Anabilim Dalı, Yapı Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Kama, İsmet |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|