dc.contributor.advisor |
Yardımcı Doçent Doktor Elif Ağcakoca |
|
dc.date.accessioned |
2021-03-16T07:07:04Z |
|
dc.date.available |
2021-03-16T07:07:04Z |
|
dc.date.issued |
2017 |
|
dc.identifier.citation |
Yazıcı, Yunus Emre. (2017). Farklı oranda fiber katkılı betonla doldurulmuş çelik kutu elemanlarının darbe yükü etkisi altında incelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/79170 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Çelik malzemesi günümüzde en yaygın kullanılan malzeme türüdür. Ülkemizde 2000'li yıllara kadar yapılarda kompozit yapı elemanımı yaygın değildi. Günümüzde ise kompozit malzemelerin gelişim süreci beraberinde yapı tasarımlarını daha hafif, daha mukavemetli ve ekonomik modelleme imkânı sağlamıştır. Çelik yapıların avantajları arasında daha hafif olmaları sebebiyle deprem etkisinde doğan kuvvetlere daha az maruz kalmaları, sağlam olmaları, üretim ve montaj aşamasında işçilik ve zamandan kazanç sağlamaları, farklı konstrüksiyon sistemlerinde uygulanabilir olmaları, defalarca sökülüp tekrar monte edilebilmeleri, uzun ömürlü olmaları, çeliğin %100 geri dönüştürülebilir olması ve bu işlemin kaç kez yapılırsa yapılsın çeliğin özelliğini kaybetmediği, çevreye zarar vermediği bilinmektedir. Bu çalışmanın genel amacı kompozit kirişlerin darbe gibi anlık yükler karşısındaki davranışını tespit edebilmektir. Yapıda ani darbe etkisine yönelik ülkemiz genelinde herhangi bir şartname bulunmamakta TSE ve 2007 Deprem Yönetmeliği de bu konuda bilgi içermemektedir. Bu çalışma yapıların karşılaşabileceği darbe yüklemesi durumu ile ilgili bilgi içermektedir. Bu sebeple yapılan çalışma ulusal ve uluslararası platformda aydınlatıcı olacaktır. Çalışmada farklı parametreler kullanılarak darbe kuvveti karşısında davranışları incelenmiştir. Yapılan çalışmada farklı beton sınıfları, farklı oranlarda fiber malzemesi kullanılarak numuneler üzerinde zayıf ve güçlü eksende yüklemeler yapılmıştır. Yükleme sonucu elde edilen veriler kullanılarak çeşitli yardımcı programlar ile ivme-zaman, hız-zaman ve konum-zaman grafiklerine ulaşılmıştır. Elde edilen veriler ile karşılaştırmalar yaparak sağlıklı sonuçlara ulaşılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Steel is the most widely used construction material today. In our country until 2000s, the composite construction method was not common nowadays the development process of the composite materials is accompanied with the lighter, more durable and economical modeling of the structural designs. The advantage of steel constructions is that they are less exposed to earthquake-induced forces, they are robust, they have labor and time gains in production and assembly stages, they are applicable in different construction systems, they can be disassembled and reassembled many times and they are long lasting. Steel is recyclable and it is known that the number of times this process is done does not change the characteristics of steel and does not harm the environment. The purpose of this study is to be able to determine the behavior of composite beams in relation to instant loads such as impact. Calculations were done taking into account the fixed and moving loads in the project calculations up to the sun. However, in the case of no sudden impact in our country, there are no specifications in our country and TSE and 2007 Earthquake Regulation do not give information on this issue. This study contains information on the state of impact loading that the structures may encounter. The work done for this reason will be enlightening on national and international platforms. In the study, behaviors against impact force were investigated by using different parameters. The study was conducted on different concrete classes, different proportions of fiber material using weak and strong axial loads on the samples. By using the obtained result, graphs of acceleration-time, velocity-time and position-time are reached with various utilities program. True results have been Achieved by comparing with the obtained data. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.subject |
Kompozit kirişler |
|
dc.subject |
Fiber katkılı betonla doldurulmuş çelik kutu |
|
dc.subject |
Fiber malzemesi |
|
dc.title |
Farklı oranda fiber katkılı betonla doldurulmuş çelik kutu elemanlarının darbe yükü etkisi altında incelenmesi |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İnşaat Mühendisliği Anabilim Dalı, |
|
dc.contributor.author |
Yazıcı, Yunus Emre |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|