dc.contributor.advisor |
Profesör Doktor Hakan Serhad Soyhan |
|
dc.date.accessioned |
2021-03-16T07:07:01Z |
|
dc.date.available |
2021-03-16T07:07:01Z |
|
dc.date.issued |
2017 |
|
dc.identifier.citation |
Yiğit, Bayram Hasan. (2017). Otobüslerin güç aktarma organlarında kullanılacak ana parçaları seçmek amacıyla bir programın geliştirilmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/79149 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Ülkemizin otobüs ihtiyacı yerli üretim, yerli lisanslı üretim veya ithal ürünlerle sağlanmaktadır. Ülkemizde yapılan yerli ve lisanslı üretimde, güç aktarma organları ana parçalarının bazıları ülkemizde üretilmemektedir. Bu neden ile Türkiye'de güç aktarma organları tasarımı yapılmayıp, var olan ürünler arasından en uygun olanları seçilmektedir. Eğer güç aktarma organları seçimi esnasında uygun seçim yapılmamış ise, ciddi müşteri şikâyetleri yaşanmaktadır. Bu durumda üretici firma, araç üzerinde iyileştirme yapmak için modifikasyonlar yapmak zorunda kalmaktadır veya herhangi bir şey yapamamaktadır. Bu da üreticinin itibar ve para kaybetmesine neden olmaktadır. Bu çalışmanın 2. bölümünde otobüs kinematiği ve dinamiği ve 3. bölümünde güç aktarma organları seçim programının yapılması hakkında bilgiler verilmektedir. 4 bölümde ise programın kullanımı ve uygulama hakkında bilgiler verilip, programda otobüslerin güç aktarma organları oluşturularak araçların performans eğrileri, yol testleri ve detaylı analizleri yapılıp, uygun güç aktarma organları seçilmektedir. |
|
dc.description.abstract |
The bus requirement of our country is provided by domestic production, domestic licensed production or imported products. In domestic and licensed production in our country, some of the main parts of power train parts are not produced in our country. For this reason, powertrain parts are not designed in Turkey, and the most suitable ones are selected from existing products. Serious customer complaints are received if the proper selection has not been made during the choice of powertrain. In this case the manufacturer has to make modifications or do nothing to improve the vehicle. This causes the manufacturer to lose reputation and money. In the second part of this study gives information about bus kinematics and dynamics, and in the third part give information about making computer program for the selection of the powertrain parts. In the 4 sections, giving information about using and application of the program, and the powertrain of the vehicles are created in the program. In addition, the performance curves, road tests and detailed analyzes of the vehicles are made and suitable powertrain parts are selected. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.subject |
Otobüs |
|
dc.subject |
Araç kinematiği |
|
dc.subject |
Araç dinamiği |
|
dc.subject |
Bilgisayar programı |
|
dc.title |
Otobüslerin güç aktarma organlarında kullanılacak ana parçaları seçmek amacıyla bir programın geliştirilmesi |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Makine Mühendisliği Anabilim Dalı, |
|
dc.contributor.author |
Yiğit, Bayram Hasan |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|