MR damperler sahip oldukları yüksek potansiyelden dolayı gün geçtikçe daha çok bilim insanının ve bilim dalının ilgisini çekmektedir. Otomotiv, inşaat, optik ve biyomedikal gibi alanlar kullanım alanlarının başında gelmektedir. Bu çalışmada bir MR sönümleme elemanı tasarlanıp, imal edilip ve aynı akım ve strokta testlere tabi tutulmuştur ve bu testlerde farklı sıcaklıkların etkileri araştırılmıştır. Dinamik davranışları klasik Bouc-Wen temelinde modellenmiştir. Daha sonra bu modelin yedi değişken parametresi sadece sıcaklığa baglı olacak şekilde ifade edilmiştir. Bu şekilde toplam damper kuvveti denklemi sadece sıcaklığa bağlı olarak analitik bir forma dönüştürülmüştür. Deneysel verilerden elde edilen sonuçlarla modelin sonuçları karşılaştırılmış ve uyumlu sonuçlar gözlemlenmiştir. Daha sonra aralarındaki hata oranları hesaplanmıştır. Ayrıca MR sıvının farklı sıcaklıklarda davranışları test edilmiş ve buradan elde edilen veriler sayısal analizlerde kullanılmıştır. MR damperin manyetik alan analizleri ve analizlere bağlı olarak modelin hesaplamalı akışkanlar dinamiği (HAD) analizleri bir paket programı kullanılarak elde edilmiştir. Bu çalışmada ayrıca Taguchi deneysel yöntemi kullanılarak dört farklı parametre için üç farklı seviye belirlenmiş ve bu seviyelerin damperin performansına olan etkileri incelenmiştir.
Since MR dampers have a high potential, they are increasingly attracted to the interests of scientists and science. Areas such as automotive, construction, optics and biomedical are at the top of their use. In this study, an MR damping element was designed, manufactured and subjected to the same current and stroke tests, and the effects of different temperatures were investigated in these tests. Dynamic behaviors are modeled on the basis of classical Bouc-Wen. Then, the seven variable parameters of this model are expressed as only temperature dependent. In this way, the total damper force equation is transformed into an analytical form only depending on the temperature. The results of the model and the results obtained from the experimental data were compared and harmonized results were observed. Then the error rates between them are calculated. In addition, the behavior of MR fluid at different temperatures was tested and the data obtained from there were used for numerical analysis. Depending on the magnetic field analysis of the MR damper, the model's calculated fluid dynamics (HAD) analysis were obtained using a packet program. In this study, three different levels were determined for four different parameters using Taguchi experimental method and the effects of these levels on damper performance were examined.