Otomotiv endüstrisinde düşük fiyat, iyi korozyon özellikleri ve mekanik özellikleri birleştiren TRIP 800 çelik sacları, özellikle otomotiv endüstrisinde plastik gerinim altında yüzde uzamasının yüksek olması (yaklaşık %30) nedeniyle kullanılmaktadır. Elektrik direnç nokta kaynağının otomotiv endüstrisinde belki de en yaygın uygulanması otomobil üretim endüstrisidir ve neredeyse evrensel olarak levha metallerden araç oluşturmak için kaynak yapılması için kullanılır. Bu çalışmada 1,5 mm kalınlığa sahip TRIP 800 çelik saclar elektrik direnç nokta kaynağı yöntemi kullanılarak birleştirilmiştir. Numuneler farklı kaynak zamanları ve farklı akım şiddeti değerleri kullanılarak kaynak edilmiş ve sonuçlar incelenmiştir. Elektrik direnç nokta kaynağı uygulanmış numunelerin mukavemet özellikleri, mikrosertlik dağılımları incelenmiştir. Makro ve mikroyapı tetkiklerinde optik mikroskop, taramalı elektron mikroskobu (SEM) kullanıldı. Bu çalışmada akım şiddeti ve kaynak zamanının kaynak edilmiş bağlantı bölgesi ve TRIP 800 çeliği arasındaki geçiş bölgesinin mikroyapısı ve mikrosertliği üzerindeki dağılımları araştırılmıştır.
Combining low price, good corrosion properties and mechanical properties in the automotive industry, TRIP 800 steel sheets are mainly used in the automotive industry due to the high percent elongation (about 30%) under plastic strain. Perhaps the most common application of electric resistance spot welding is in the automobile manufacturing industry, where it is used almost universally to weld the sheet metal to form a car. In this study, TRIP 800 steel sheets with a thickness of 1.5 mm were assembled using the electrical resistance spot welding method. Samples were welded using different welding times and different current intensity values and the results were examined. Strength properties and microhardness distributions of electrical resistance spot welded specimens were investigated. Optical microscope and scanning electron microscope (SEM) were used for macro and microstructure examinations. In this study, the microstructure and distributions of microstructure and current density of the transition zone between welded joint region and TRIP 800 steel were investigated.