dc.contributor.advisor |
Doçent Doktor Hakan Aslan |
|
dc.date.accessioned |
2021-03-16T07:06:57Z |
|
dc.date.available |
2021-03-16T07:06:57Z |
|
dc.date.issued |
2017 |
|
dc.identifier.citation |
Farah, Ahmed Farhan. (2017). Impact of transportation network topology on the capacity and travel time reliability. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/79117 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Genellikle şebeke topolojisinin etkinliğini kontrol eden çeşitli durumlar vardır. Ö rneğin, bir ulaşım şebekesindeki döngü sayısı ne kadar fazlaysa, doğal tehlikeler nedeniyle şebekenin bazı linklerinde hizmet düzeyi veya bağlantısal anlamda sorunlar ortaya çıksa bile, şebeke içindeki zonlar arası bağlantı göreceli olarak daha güçlü olacaktır. Bu çalışmada, ulaşım şebeke topolojisinin, ulaşım ağlarının kapasite ve seyahat süresi güvenilirliği üzerindeki etkisi ortaya koyulmaya çalışılmıştır. Kentsel alanlar için belirlenen üç temel şebeke yapısı , hem kullanıcı dengeli hem de kullanıcı dengesiz atama teknikleri kullanılarak seyahat süresi ve kapasite gü venilirliği açısından karşılaştırılmıştır. Bu çalışmada elde edilen bulgulara göre, daha fazla sayıda link, dolayısı ile güzergah alternatifi olan ağ yapısının, diğer ağlara göre seyahat süresi ve kapasite bakımından daha güvenilir olduğu sonucuna varılmıştır. Ayrıca, kullanıcı dengeli, özellikle stokastik kullanıcı dengesi yöntemine göre elde edilen atama sonuçlarının daha iyi seyahat verileri ürettiği gözlemlenmiştir. |
|
dc.description.abstract |
Generally there are several situations that control the effectiveness of network topology. For instance, the more the number of cycles of a network, the more the network is connected even in worse conditions if discontinuity comes to some links of the network due to natural hazards. This present study aims to reveal the effect of network topology on the capacity and travel time reliability of transportation networks. Three simple network structures for a small urban areas have been compared in terms of travel time and capacity reliability by using both non- equilibrium and equilibrium assignment techniques. According to the findings obtained in this research, it was concluded that the network structure with more number of alternatives is more reliable in terms of travel times and capacity compare to other networks. Moreover, equilibrium assignment techniques particularly stochastic user equilibrium method revealed better assignment for trips. |
|
dc.language |
İngilizce |
|
dc.language.iso |
eng |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.subject |
Ulaşım şebeke topolojisi |
|
dc.subject |
TransCAD |
|
dc.subject |
Seyahat süresi ve Kapasite güvenilirliği |
|
dc.subject |
Trafık atama modeli |
|
dc.title |
Impact of transportation network topology on the capacity and travel time reliability |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İnşaat Mühendisliği Anabilim Dalı, Ulaştırma Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Farah, Ahmed Farhan |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|