Bu çalışmanın esas amacı artık bütün varlığı ile hayatlarımızı dolduran popüler kültür olgusunun ve bununla birlikte popüler sanatların anlaşılır bir betimlemesini yapmaktır. Çalışma bu amaçla; popüler kültürün temel karakteristiklerini belirleyen kitle iletişimi, kitle iletişim araçlarının yakın dönem görüngüsü olan gösteriyi, popüler kültürün yaşam tarzını ve ideolojisini oluşturan tüketimi, estetize edilmiş yaşamı, farklılıkları bir potada eritme çabasında olan standartizasyonu ve her şeyi nicel yönleriyle ele alan hesaplanabilirliği açıklamayı esas almıştır. Aynı betimleyici özelliklerin popüler sanat alanındaki etkilerini görebilmek çalışmanın üzerinde durduğu diğer bir temel konu olmuştur. Tekniğin imkanlarıyla sanat eserinin seri üretime tabi tutulması, dolayısıyla metalaşmanın neden olduğu, sanat eserine içkin olan atmosferin kaybolması durumu açıklanmaya çalışılmıştır. Bununla birlikte çalışmada konun karmaşık literatürüne sistematik bir yaklaşım sunmak ve literatüre hakim karşıtlıkları karşılaştırmalı bir biçimde ele almak çalışmanın hem yöntemi hem de diğer amacı olmuştur. Onun için de çalışmada yapılan asıl şey popüler kültürü, popüler ve yüksek kültür ürünlerinin üzerinde mücadele ettiği bir alan olarak değerlendirmek olmuştur. Çünkü bu çalışmada popüler kültür, ne bu süreçlere karşı gelişen popüler direniş gelenekleri olarak, ne de bunlara ya da bunların yukarıdan dayatılmış biçimleri olarak ele alınmıştır. Popüler kültür, dönüşümlerin üzerinde işlediği zeminin ta kendisidir. Buradan yeni bir tanıma varmak mümkündür; popüler kültür, güçlünün kültürüne karşı ve onun için verilen bu mücadelenin iç içe geçtiği yerlerden biridir: Aynı zamanda bu mücadele içinde kazanılacak ya da kaybedilecek olan bahsin ta kendisidir. Bir rıza ve direnme alanıdır. Kısmen hegemonyanın ortaya çıktığı ve korunduğu yerdir. Bu sebepten dolayı popüler kültürü belli ideolojik tutumlar içinde anlamının, onun bütünlüklü muhtevasını görmeye engel teşkil ettiği gerçeği kendiliğinden ortaya çıkmaktadır. Anahtar Kavramlar: Popüler Kültür, Kitle İletişimi, Gösteri, Tüketim, Estetize Edilmiş Yaşam, Standartizasyon, Hesaplanabilirlik, Popüler Sanat, Kaybedilen Atmosfer, Yüksek ve Aşağı Sanat. HI
The main aim of this study is to describe the fact of popular culture and popular arts. By this aim, popular culture and its charasteristics mass communication, its late pheonomena spectacle society, its life style, consumption as its ideology, aestheticized life, standartization as an attempt to melt all differences in one pot and accountablitiy that is in the claim of handling all things in terms of their quantitative aspects, are all examined in details. Anohter main focus of this study is to find out the effects of the same descriptive features in the realm of popular arts. By the way, it is also attempted to explain the mass production of arts through technology, and because of this commodification, loss of intrinsic aura of artistic work. Moreover, a systematic approach to complex literauture of the topic and handling the prevailing oppositions in a comparative style set up another aim and method of this study. Because of this, popular culture regarded as the area in which popular and high culture conflict. Since, in this study popular culture is considered neither as the popular resistance customes against the processes nor as a form of oppression from above, popular culture itself handled as the ground on which transformations operate. Following this it is possible to have a new definition; popular culture is one of the area where the struggles against the culture of powerful interwoven. İt is also losing or winnig the bet. İt is an are of consent and resistance. Partly, realm of concenterating and conserving hegemony. For this season, it becomes self evident that popular culture with its complete content can not be conceived through ideological approaches. KEY WORDS: Popular Culture, Mass Communication, Spectacle, Consumption, Aestheticized Life, Standartization, Accountability, Popular Arts, Lost Aura, High And Low Art rv