dc.contributor.advisor |
Doçent Doktor M.Sait Doğan |
|
dc.date.accessioned |
2021-03-11T08:42:40Z |
|
dc.date.available |
2021-03-11T08:42:40Z |
|
dc.date.issued |
2001 |
|
dc.identifier.citation |
Taşkesen, Abdullah. (2001). Cumhuriyet Dönemi Milli Eğitim sorunları “ Sosyolojik bir değerlendirme”. (Yayınlanmamış Doktora Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/77715 |
|
dc.description |
Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. |
|
dc.description.abstract |
Cumhuriyetin başlangıcından bugüne Türk eğitim sistemine dair politikalarda süreklilik ve istikrarlılık bulunmamaktadır. Hükümetlerin daha ziyade popülist kaygılarla hareket etmelerinden dolayı, hükümet değişimlerinde hatta aynı hükümet dönemlerinde bu politikalarda değişme ve farklılıklar kendini göstermiştir. Eğitim politika ve uygulamalarındaki istikrarsızlık, kendi toplumsal gerçeğimize, kültürel dokumuza ve ihtiyaçlara uygun bir eğitim sisteminin gelişimini engellemiştir. Eğitim sistemimizde kendini gösteren sorunları nitelik ve nicelik sorunları olarak iki ana kategoride değerlendirmek mümkündür. Nitelikle ilgili sorunların başında bilgi ve kültür aktarımında yeterli donanıma sahip ve ihtiyaç duyulan sayıda öğretmen yetiştirilememesi gelmektedir. Diğer bir önemli sorun ise, eğitimde uygulanan ölçme ve değerlendirme sisteminin, sıık sık değişmesi, toplumsal özelliklerimizi dikkate alan ve Türk öğrencilerinde bir çalışma disiplini oluşmasını sağlayabilecek bir sistemin uygulamaya konulamamasıdır. Nitelikle ilgili bir diğer sorun ise, eğitim hakkının ve eğitimde firsat eşitliğinin bütün vatandaşlarımız tarafından Anayasanın öngördüğü şekilde istifade edebilmeleri için sosyal ve ekonomik şartların olgunlaşamamasıdır. Türk milli eğitiminin nicelikle ilgili en dikkate değer sorunu okullaşma oranının genç nüfus kitlesini kapsayacak şekilde ülke genelinde yeterli düzeye henüz gelememiş olmasıdır. Eğitim hizmetlerinden faydalanma açısından da cinsiyetler arası ve bölgeler arası ciddi oransal dengesizliklerin bulunduğu da bir gerçektir. Ancak, bütün bu sorunlar, sosyo-kültürel yapı özelliklerimizden, ülkenin ekonomik gelişmişlik düzeyi, hızlı nüfus artışı ile iç göç olgusu gibi sosyal dinamiklerle çok yalandan irtibatlıdır. |
|
dc.description.abstract |
Education, as one of the most important institutions, today is respected by most countries. It is an insurance for national security as well as an important indicatior of a nation's level of development. Despite positive developments in education after the founding of the Turkish Republic there are still many unsolved problems in this area. One of the most important problems in Turkish Education system is stability and political intervention. National education should be freed from political intervention. The problems of Turkish education of system can be discussed in two categories: quality and quantity. First of all it should be created ideal education poicy under the consideration of Turkish culture and enough and well educated teachers. Secondly, opurtunity of educational equality should be given to all of the citizens which Turkish Constitution forsed. IX |
|
dc.format.extent |
IX, 139 yaprak ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
|
dc.subject |
Eğitim - Sosyolojik değerlendirme |
|
dc.subject |
Milli eğitim - Sorunlar |
|
dc.subject |
Cumhuriyet dönemi eğitim |
|
dc.title |
Cumhuriyet Dönemi Milli Eğitim sorunları “ Sosyolojik bir değerlendirme” |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyoloji Anabilim Dalı, |
|
dc.contributor.author |
Taşkesen, Abdullah |
|
dc.relation.publicationcategory |
doctoralThesis |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|