Açık Akademik Arşiv Sistemi

Yeterlilik bazlı insan kaynakları yönetim sisteminin şirket hedeflerine olan etkileri

Show simple item record

dc.contributor.advisor Profesör Doktor Gültekin Yıldız
dc.date.accessioned 2021-03-11T08:42:39Z
dc.date.available 2021-03-11T08:42:39Z
dc.date.issued 2001
dc.identifier.citation Kon, Barbaros. (2001). Yeterlilik bazlı insan kaynakları yönetim sisteminin şirket hedeflerine olan etkileri. (Yayınlanmamış Doktora Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/77709
dc.description Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır.
dc.description.abstract Örgütlerin yüksek rekabet, hızlı değişim, küreselleşme şartlarında başarılı olmaları ve yaşamlarını sürdürebilmeleri ancak üstün performans göstermeleri ile mümkündür. Bu üstün performansa, çalışanların bilgi, beceri, davranış ve tutumlarla bir farklılık yaratarak ulaşılabildiği gerçeği, örgütleri yeterlilik kavramı üzerine eğilmeye yöneltmiştir. Kurumsallaşma yolunda ilerleyen örgütlerde, yeterliliği yüksek bireyler de artık, sağladıkları katma değerler nedeniyle örgütlerin diğer değerli varlıkları gibi stratejik önem taşımaktadırlar. Esasen amaç da yeterliliği yüksek bireylerin yer aldığı bir örgüt oluşturmaktır. Birey ve yeterlilik söz konusu olunca, insan kaynakları yönetimine önemli görevler düşmektedir. Gerçekten, insan kaynakları departmanları uygulayacağı sistemlerle, değişimi uygulamak, işe ortak olmak ve geliştirmek, bilgiyi yönetmek ve sistemli çalışma yönetimi oluşturmak gibi stratejik rolleri icra ederek örgütlere katkıda bulunmak durumundadır. Yani örgütsel strateji ile insan kaynakları stratejisinin entegre olması önemlidir. Örgütlerin performansına doğrudan etkisi olan bu stratejik görevler doğal olarak yeterlilik uygulamaları ile de yakından ilgilidir. Örgütlerin en önemli varlıklarından biri olan insan kaynakları, yeterliliklerle zengin bir hale getirildiği zaman örgütler üstün performansı elde etmede ve başarıyı yakalamakta zorlanmamaktadırlar. Başarılı bir stratejik insan kaynakları yapılanması için, sistemler örgüt stratej ileriyle uyumlu olmalı ve bu sistemler birbirleriyle yeterlilikler temelinde entegre çalışmalıdır. Yani seçme yerleştirme, performans yönetimi, ücret yönetimi, eğitim, kariyer yönetimi ve yedekleme planı gibi insan kaynakları alt süreçleri birbiriyle entegre ve örgüt stratej ileriyle uyumlu olmalı ve iş sonuçlarında örgüte katma değer yaratacak şekilde kurgulanmalıdır. Bu tezde gelişen dünya ekonomisini yakalayan bir örgüt olma yolunda; gelişmeyi taşıyacak ve ileri götürebilecek yetişmiş insan gücünü oluşturacak ve sürekliliğini sağlayacak sistemin kişinin bilgi, beceri ve davranışlarını geliştirecek yeterlilik bazlı sistemler olduğu kabul edilmiştir. Rekabetteki en büyük unsur olarak görülen çalışanların, işe alınmasından, onların örgüte sahiplenmesinin sağlanmasından, bireysel gelişimlerin planlanarak eğitim ve gelişim faaliyetleri ile daha fonksiyonel yetişmesinden ve performanslarının değerlendirilmesinden kariyerlerinin planlanmasına kadar tüm süreçlerinin birbiri ile entegre olarak yeterlilik bazlı düşünülmesi gerektiği savunulmuş ve buna bağlı olarak bir yeterlilik bazlı insan kaynakları yönetim sistemi modeli, bir şirket uygulaması ile birlikte önerilmiştir. Bu model bilgisayar XVteknolojisinin desteğini alarak uygulandığında örgüte katma değer yaratıldığı ve bu katma değerin nasıl tespit edilebildiği gösterilmiştir. Kısaca, yeterlilik bazlı insan kaynakları sistemi modeli, insan kaynakları yönetim alt süreçlerinin birbiriyle entegre olarak yeterlilik bazlı yaptıkları uygulamaların örgüt stratejilerine ve hedeflerine katma değer yarattığını göstermesini sistemli bir biçimde ele almakta ve bunu bilgisayar ortamında bir yeterlilik uygulama programı ile destekleme imkanı vermektedir. xvi
dc.description.abstract THE EFFECTS OF COMPETENCY BASED HUMAN RESOURCES MANAGEMENT SYSTEM ON ORGANISATIONAL OBJECTIVES KEYWORDS: Competency, Competency Based Human Resources Management System, Human Resource Management, Competency Model, Organisational Objectives. Organizations have to be over-achievers to survive in the highly competitive business environment that is changing fast and becoming more and more global every day. The fact that the organizations can be successful as long as they make a difference by utilizing their people's capabilities, knowledge, behavior and attitudes; has forced companies to focus more on the issues of competency. In the organizations willing to become more institutional, the importance of working with highly competent people is increasing and such people are becoming a strategic asset of the company for the value that they create. In fact the goal is to establish an organization that is consist of people with high competency level. When it comes to the issues of people and personal competency, one has to focus on human resource management. The human resource management has to contribute to the development of the organization by executing such roles as implementing the change, becoming a partner to and developing the business, managing the information and to form a systematic business management. In other words, the organizational strategy and the human resources strategy has to be integrated. These strategic roles directly affect the performance of the organization and for that reason they are very closely related to the competency applications. The human resource is one of the most valuable assets of the organizations and when it is strengthened with personal competency it will be easier for the organizations to reach the performance and success levels that they desire. In order to establish an effective human resource strategy, the systems have to be in synchronization with the organizational strategies and these systems have to be integrated with each other on the basis of competency. In other words the sub-processes of human resources such as recruitment and selection, performance management, compensation mangement, training, career management and succession planning have to be integrated with each other and be harmonious with the organizational strategies, furthermore the business results have create value for the company. xvuIt has been accepted that the systems required for forming the human resource that can develop and cany out change continuously, are the competency-based-systems that develop people's knowledge, abilities and behaviors. It is suggested that the companies form the competency- based human resource management system model. The organizations have to think in a competency-oriented way and all the processes such as hiring people, orienting them to the organization, improving them to become more functional through the training programs, evaluating their performance and planning their career have to be integrated with each other. It has also been demonstrated that when this model is implemented together with the support from the information technology it creates value for the organization. In short, the competency-based human resource system model systematically approaches the issue that human resource's sub-processes create value for the organizational strategies and goals when their competency implementations are applied in an integrated way. Furthermore, it makes it possible to support this issue in a computer environment through the competency coaching program. xvui
dc.format.extent XVIII, 371 yaprak ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/closedAccess
dc.subject İnsan kaynakları yönetimi
dc.subject Yeterlilik
dc.title Yeterlilik bazlı insan kaynakları yönetim sisteminin şirket hedeflerine olan etkileri
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Yönetim ve Organizasyon Bilim Dalı
dc.contributor.author Kon, Barbaros
dc.relation.publicationcategory doctoralThesis
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record