Osmanlı Devletinin düzeni bozulunca, devleti kurtarmak için bir dizi ıslahat hareketlerine girişilmiştir. Bu ıslahat hareketleri başlangıçta ferdi hareketler şeklinde, Nizam-ı Cedid devrinden sonra da, kurumsal olarak gelişmiştir. Devletin yapılan ıslahat hareketleriyle düzene bir türlü girememesi üzerine, Yeni Osmanlıların öncülüğünde Osmanlı aydınları, halkın katılımının sağlanabileceği meşrutiyeti önerdiler. Meşrutiyeti de şura ile buluşturmaya çalışarak, yabancı bir sistem olmadığını ileri sürüyorlardı. Meşrutiyet'in diğer ıslahatlardan farkı, diğer ıslahatlardaki en büyük problemin bunda olmayacağıydı. Bu da meşrutiyetin temsili sistem vasıtasıyla, halkı yönetime katarak, icraya getireceği canlılıktı. Fakat bu görüşlere katılmayan aydınlar da vardı.
Ottoman Empire to reform when her state demolished. This reforms were personal at begin then progressed as institutional such as New Order (Nizam-i Cedid) Although that reforms could not her falling New Ottomans (New Osmanlılar) who were first western type of ottoman thinkers, defended constitution and they wanted parliament to open. They combined Council (Şura) with constitutional government (Meşrutiyet) and they thoughd constitutional government is not o ferign for an Islamic society even it is in it. Constituonal government is different, from previous reforms because it brought representational government. However previous reforms were generally in army. New Ottomans were defender of constitution seriously, however there were some thinkers who were opposition