dc.contributor.advisor |
Profesör Doktor H.Musa Taşdelen |
|
dc.date.accessioned |
2021-03-11T08:42:33Z |
|
dc.date.available |
2021-03-11T08:42:33Z |
|
dc.date.issued |
2002 |
|
dc.identifier.citation |
Akınoğlu, Orhan. (2002). Eğitim ve sosyalleşme açısından internet kullanımı (İstanbul örneği). (Yayınlanmamış Doktora Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/77657 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
İnternet kullanımı, eğitim, sosyalleşme, eğitim ve sosyalleşme, internet kullanıcıları, gündelik internet aktiviteleri Bu araştırmada, bilgisayar ve internet kullanımının farklı öğretim alanlarında öğrenim gören öğretmen adayları ve serbest zaman değerlendirme alanlarındaki kullanıcılar üzerindeki etkilerinin neler olduğu incelenmiştir. Araştırmanın temel amacı, dünyadaki gelişmelere paralel olarak, Türkiye'de eğitim ve sosyalleşme açısından internet kullanımının bireyler üzerindeki etkilerini belirlemektir. Araştırmanın örneklemini Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesindeki Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü, İlköğretim Fen Bilgisi Öğretmenliği ve Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Anabilim dalında 2001-2002 öğretim yılında öğrenim gören 185 üniversite öğrencisiyle, Marmara Üniversitesi Göztepe Kampusu Merkez Kütüphanesindeki İnternet Kullanım Merkezi İle Kadıköy ve Ümraniye İlçesinde ulaşılan on iki internet kafedeki 102 internet kullanıcısı oluşturmuştur. 287 kişiye ilgili ortamlarda araştırma için geliştirilen anketler uygulanmıştır. Yirmibeş kişi ile de yüz yüze görüşme gerçekleştirilmiştir. Anketlerin uygulanmasında ve görüşülecek kişilerin seçiminde, tesadüfi(random) örnekleme metodu kullanılmıştır. Anketler ve görüşmeler, ilgili ortamlarda bulunanlar arasında son 30 gün içinde internet kullanmış kişilerle gerçekleştirilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgular ışığında, internet ve yeni teknolojik gelişmelerin bilgiye ulaşmada yeni ufuklar açtığı, bu sayede her açıdan farklılıklar içeren yeni bir döneme girildiği ortaya çıkmaktadır. Bu yeni dönem, teknoloji merkezli etkileşimlerle yeni bir toplum oluşumuna hız kazandırmakta, yön vermektedir. Kısaca, internet eğitim sistemlerini, sosyalleşme sürecini, kişilik özelliklerini ve alışkanlıkları değiştirmektedir. |
|
dc.description.abstract |
Key words: Internet use, education, socialization, education and socialization, internet users, daily internet activities. In this research the effects of using internet on preservice teachers and those who spend their leisure time in internet cafe and library's internet center were examined. The basic purpose of this research is to determine the effect of using internet on individuals in terms of education and socialization in Turkey(Istanbul sample) The research participants were 185 preservice teachers who attend to Computer and Teaching Technologies Department, Science Education and Social Science Education programs of Elementary Education Department of Marmara University and 102 internet users in Marmara University internet center, and in 12 internet cafe of Kadıköy and Ümraniye. A questionaire developed by researcher was administered to 287 participats, then randomly chosen 25 research participats were called to interview from them. Data were collected through questionnaires and interviews from persons who used internet in last 30 days. Findings showed that internet use and new technologies give new perspectives to reach information and knowledge. It can be said that it is a new period with lots of differences. This new period accelerates the formation of a new society which has internet centered communication. In short, Internet changes educational systems, socialization process, personalities and habits. |
|
dc.format.extent |
XIII, 352 yaprak : tablo ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
İnternet kullanımı |
|
dc.subject |
Eğitim |
|
dc.subject |
Sosyalleşme |
|
dc.subject |
Eğitim ve sosyalleşme |
|
dc.subject |
İnternet kullanıcıları |
|
dc.title |
Eğitim ve sosyalleşme açısından internet kullanımı (İstanbul örneği) |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyoloji Anabilim Dalı, |
|
dc.contributor.author |
Akınoğlu, Orhan |
|
dc.relation.publicationcategory |
doctoralThesis |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|