dc.contributor.advisor |
Profesör Doktor Musa Taşdelen |
|
dc.date.accessioned |
2021-03-11T08:42:32Z |
|
dc.date.available |
2021-03-11T08:42:32Z |
|
dc.date.issued |
2000 |
|
dc.identifier.citation |
Öztürk, Hüseyin Emin. (2000). Çocuğun sosyalleşmesinde televizyonun etkisi. (Yayınlanmamış Doktora Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/77642 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Araştırma, İstanbul ili, Üsküdar ve Şişli ilçelerinde yaşayan farklı sosyo-ekonomik ve sosyo kültürel çevreye sahip özel ve resmi okullarda okuyan ilköğretimin ikinci kademesindeki öğrenciler arasında yapılmıştır. Bu araştırmada, ülkemizde yayın yapan televizyon kanallarının çocuklar üzerindeki etkileri araştırılmıştır. Büyüme çağındaki çocukların bedensel, zihinsel ve duygusal gelişimine televizyon nasıl etki yapmaktadır? Televizyonun yarar ve zararları hangi noktalarda yoğunlaşmaktadır. Çocuklar televizyona hangi fonksiyonu yüklemektedirler? Hangi programlan seyretmekte, kimleri model almaktadırlar? Televizyondan öğrendikleri ile aile ve okuldan öğrendikleri çatışıyor mu ? Anne ve babanın eğitim durumu çocuğun televizyonla ilişkisini etkiliyor mu ? Çocuğun sosyalleşmesinde televizyonun etkisi nelerdir? Araştırmada, televizyonun çocukları olumsuz yönde etkilediği, onları Türk milletinin milli, ahlaki, insani, manevi ve kültürel değerlerine yabancılaşürdığı, kişilMerinin oluşma sürecinde önemli bir evre olan buluğ çağında duygu ve heyecan gelişimlerini olumsuz yönde etkilediği temel hipotezinden hareket edilmiştir. Araştırma sonucunda; çocukların televizyonu hoşça vakit geçirme ve haber alma aracı olarak gördükleri tespit edilmiştir. Çocukların, en çok yerli film ve dizileri sevdikleri, daha çok hafta sonu televizyon seyrettikleri, popüler müzikten hoşlandıkları, filmlerdeki açık - saçık sahnelerden rahatsız oldukları anlaşılmaktadır. Çocuklar, televizyondaki ailelerin daha hoşgörülü, okulların daha demokratik, giyim kuşamın daha özgür olduğunu belirterek hoşgörü ve özgürlük yanlısı bir tutum sergilemişlerdir. Bir şeyin doğru ve yanlış olduğu konusunda en çok ailelerine inandıklarım, gelecekte popüler meslekleri seçeceklerini ifade etmişlerdir. Araştırmada, televizyonun çocukları daha çok olumsuz yönde etkilediği, olumsuz modeller sunduğu, nesiller arasında çatışmaya sebep olduğu, çocuğu hayata erken uyararak adeta çocukluğu yok ettiği, sosyalleşmesine olumsuz etki yaptığı tespit edilmiştir. |
|
dc.description.abstract |
The survey has been made amongst the students who live in Üsküdar and Şişli, in Istanbul and who are in the second grade of primary at private and public schools that have various socio economic and socio cultural neighbourhoods In this survey, the impact of television channels that are broadcasting in ar canny has been searched on children. How does TV affect physical, mental and emotional development of children in late teens. What are the advantages and disadvantages of TV? What function do students think TV has? Which programs do they watch, who do they choose as examples? Do what they learn from TV and what they learn from school and family contrast? Does the education of the parents affect the relationship of the child with TV? What is the effect of TV in child's socialization? Our survey has originated from the hypothesis mat TV has a negative impact on children and it alienates them from their national, moral, sentimental and cultural values and that it affects their emotional development in adolescence which is an important period in respect of the formantion of their personality negatively. The results have shown mat children consider TV as a means of entertainment and source of information. It has been understood that children like Turkish films, series and pop music most and they very often watch it at weekends. Also, it has been revealed mat children don't like pornography on TV. According TV children, the families they see on TV more indulgent, the schools are more democratic and the way they wear is much freer. In recognizing what is right or wrong, the children have emphasized that they believe in their families most and that they will chose popular jobs in the future. Our survey has confirmed that TV affects children negatively, presents negative examples, causes contradictions between different generations, destroys and leaves negative effects on their socialization. XVI |
|
dc.format.extent |
XVI, 237 yaprak ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
Çocuk |
|
dc.subject |
Sosyalleşme |
|
dc.subject |
Televizyon |
|
dc.subject |
Gündelik hayat |
|
dc.title |
Çocuğun sosyalleşmesinde televizyonun etkisi |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyoloji Anabilim Dalı, Genel Sosyoloji ve Metodoloji Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Öztürk, Hüseyin Emin |
|
dc.relation.publicationcategory |
doctoralThesis |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|