Açık Akademik Arşiv Sistemi

Toplumsal paylaşım ağlarında sosyal sermaye pratikleri

Show simple item record

dc.contributor.advisor Doçent Doktor İsmail Hira
dc.date.accessioned 2021-03-10T11:26:34Z
dc.date.available 2021-03-10T11:26:34Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier.citation Babacan, Mehmet Emin. (2012). Toplumsal paylaşım ağlarında sosyal sermaye pratikleri. (Yayınlanmamış Doktora Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/77567
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Yeni medya araçları ve bu araçlardan sosyal medyaya ilişkin çalışmalar son yıllarda yoğunluğunu artırarak devam etmektedir. Günümüzde sosyal bilimlerin birçok disiplini tarafından araştırma konusu olan sosyal medya, özellikle sosyoloji disiplinin de en önemli çalışma konuları arasında yer almaktadır. Bu bağlamda sosyal medyanın birey ve toplum hayatına etkisinin ne'liği sosyoloji disiplini açısından araştırılmayı gerekli kılmaktadır. Sosyal medyanın söz konusu etkisinin araştırılabileceği en çarpıcı göstergelerden biri hiç kuşkusuz sosyal sermaye birikimidir. Bu anlamda ülkemizde iletişim teknolojilerini en çok kullanan kesim olan üniversite öğrencilerinin sosyal medya kullanım pratikleriyle, kendi sosyal sermayeleri arasında nasıl bir ilişki olduğunu araştırmak çalışmanın temel konusunu oluşturmaktadır. Bu kapsamda hazırlanan anket formuna Türkiye'de devlet ve özel olmak üzere toplam 62 üniversiteden, 1254 öğrenci katılmış ve elde edilen veriler analiz edilmiştir. Çalışmanın sonucunda, tezin temel hipotezinde yer alan bireylerin daha çok sahip oldukları sosyal sermayelerini ağ ortamına taşıdıkları ifadesine paralel sonuçlar elde edilmiştir. Bununla birlikte sosyal medya ortamının ve kullanım pratiğinin kullanıcı açısından anlam ve öneminin son derece değişken olabildiği tespit edilmiştir. Bu nedenle sosyal medya ve kullanım pratiklerine ilişkin net sonuçların elde edilebilmesinin, daha derin ve daha çok sayıda çalışmanın yapılmasıyla mümkün olduğuna sonuç ve değerlendirme bölümünde yer verilmiştir.Anahtar Kelimeler: yeni medya araçları, sosyal medya, toplumsal payla?ım ağları, sosyal sermaye,
dc.description.abstract An increasing number of studies on new media instruments and social media among such instruments are carried out. Social media, which by itself is the subject of research in various disciplines under social sciences, particularly has an important place among research topics in sociology. Within this context, impact of social media both on the individual and social levels needs to be studied under the discipline of sociology. One of the most striking indicators of such an impact that the social media might have on individual and social level is undoubtedly the social capital accumulation of individuals and societies. The fundamental question of this study therefore becomes the nature of the relationship between college students? social media practices and their social capitals, who are the top users of communication technologies in the country. Some 1254 college students from 62 state or private (foundation) universities responded to the designed survey in this regard and the collected data is analyzed. Results are confirmatory to the basic hypothesis of the study that individuals usually tend to translate their social capitals into their social networking site practices. Nevertheless, it is observed that the meaning and importance of social media environment and practices for its users could become significantly different among individuals. Because of this, it is stated in our concluding remarks that better results regarding social media and its user practices could only be produced through more in-depth studies.Keywords: New media instruments, social media, social networking sites, social capita
dc.format.extent XI, 216 yaprak : tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Yeni medya araçları
dc.subject Sosyal medya
dc.subject Toplumsal paylaşım ağları
dc.subject Sosyal sermaye
dc.title Toplumsal paylaşım ağlarında sosyal sermaye pratikleri
dc.type TEZ
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyoloji Anabilim Dalı, Sosyoloji Bilim Dalı
dc.contributor.author Babacan, Mehmet Emin
dc.relation.publicationcategory doctoralThesis


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/