Son zamanlarda adını sıkça duyduğumuz sosyal medyayı; kullanıcıların kendileri tarafından oluşturulan içerikleri yayınlayabildikleri sanal ortamların genel adı olarak tanımlayabiliriz. Turistler de tıpkı diğer tüketiciler gibi ürün ve hizmetler hakkında bilgi arama, alternatifleri bulma, satın alma, değerlendirme ve sonrasında paylaşma gibi amaçlarla sosyal medyadan yararlanmaktadırlar. Turizm işletmeleri de bu duruma kayıtsız kalmayarak başta müşteriler ile etkileşimde bulunmak, ürün ve hizmetlerini tanıtmak gibi amaçlarla bu uygulamaları kullanmaya başlamışlardır. Sosyal medyanın turizmde kullanımına yönelik artan araştırmaların da etkisiyle çalışmanın amacı konaklama işletmesi seçiminde tüketicilerin sosyal medyadan etkilenme düzeyinin belirlenmesidir. Çalışma 4 bölüm halinde tasarlanmıştır. Birinci bölümde Web 2.0 ve sosyal medya kavramına değinilmiştir. İkinci bölümde sosyal medyanın turizmde kullanımı, turist davranışlarına etkisinin yanı sıra konaklama işletmelerinde kullanımına ilişkin örnekler verilmiştir. Üçüncü bölümde saha çalışmasına, dördüncü bölümde ise araştırma sonuçlarına yer verilmiştir. Çalışma kapsamında sosyal medyayı kullanma ihtimalleri daha yüksek görüldüğünden 4 ve 5 yıldızlı konaklama işletmeleri, tatil köyleri ve butik otellerde konaklayan 410 kişiye ulaşılarak anket formunu doldurmaları sağlanmıştır. Veriler parametrik olmayan testlerden Mann Whitney U Testi, Kruskal Wallis Testi ve Spearman Korelasyon Testi ile analiz edilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre turistlerin sosyal medya sayesinde konaklama işletmeleri hakkında bilgi sahibi oldukları ve bu bilgilerin seçimlerine etki ettiği söylenebilir. Sosyal medyadaki paylaşımlara yönelik ve sosyal medya kullanan konaklama işletmelerine yönelik tutumların ise genellikle kişilerin kendileri ile ilgili olan değişkenlere göre değil, konaklama işletmelerinin özelliklerine göre farklılaştığı söylenebilir.
We can identify the social media, the name of which we have often heard recently, as the general name of the virtual environment where people can publish contents they create by themselves. Tourists like other consumers benefit from the social media in order to get information about the products and services, to find the alternatives, to buy, to evaluate and share them afterwards. Thus, paying attention to this case, the tourism establishments have started using these applications firstly to interact with the costumers and then to introduce their services and products. The aim of the study has been determined to evaluate the role of the social media to choose the hotel because of the fact that the studies based upon the effect of the social media on the tourism use are incresing day by day. The study is designed as four chapter. In the first chapter Web 2.0 and social media are mentioned. In the second chapter social media use in tourism and the effects on tourist behaviours are mentioned and some examples are given based on the use of social media not only in tourism but also in the hotels. In the third chapter field work and in the fourth chapter the results are mentioned. As these types of hotels seem to use social media more likely, we have made 410 people having accommodated at 4 or 5 star hotels, holiday villages and boutique hotels fill in the query. Hence we have used non parametric tests like Mann Whitney U Test, Kruskal Wallis Test and Spearman Crrelation Test to analyze the data. According to the research results Ee can say that tourists get information about the hotels thanks to the social media and the information effect their decission. We can say that the approaches towards sharings at social media and the hotels using social media generally differentiate not because of the changes related to people themselves but because of the features of the hotels.