dc.contributor.advisor |
Yardımcı Doçent Doktor Abdurrahman Benli |
|
dc.date.accessioned |
2021-03-10T11:25:42Z |
|
dc.date.available |
2021-03-10T11:25:42Z |
|
dc.date.issued |
2013 |
|
dc.identifier.citation |
Cerev, Gökçe. (2013). Türkiye’de kamu sektöründe öğretmenlerin örgütlenmesi : öğretmenlerin sendikalaşma ve sendikal gelecek algılarına yönelik bir alan araştırması (Kocaeli ili örneği). (Yayınlanmamış Doktora Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/77488 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Kamu görevlileri devlet ile toplumun bütünleştiği nokta da bir bağ oluşturmakta ve toplumun yapısını doğrudan etkileyebilecek bir yapıda bulunmaktadırlar. Küreselleşmenin özellikle son çeyrek yüzyıldır giderek artan etkisi ile birlikte oluşan dönüşüm süreci tüm dünyada olduğu gibi Türkiye?de de kamu görevlilerinin toplumsal yaşamdaki önemini gittikçe artırmıştır. Kamu görevlilerinin artan bu önemi ile birlikte örgütlü mücadelesi de toplumsal yaşam içerisinde ön plana çıkmaya başlamıştır.Küreselleşmenin etkisi ile birlikte1980 sonrası dönemde Türkiye?de etkisini gittikçe artıran liberal politikalar neticesinde ortaya çıkan dönüşüm sürecinde, kamu görevlileri ortaya koymuş oldukları mücadele sonucu sendikal haklarını 2001 yılında yasal zemine taşımış ve 2012 yılında bu yasal zemine son şeklini vermişlerdir. Kamu görevlilerinin 1980 öncesi ve sonrası ortaya koydukları sendikal mücadele içerisinde eğitim sendikaları hep ön planda olmuş ve kamu sendikacılığına öncülük etmişleridir. Bu duruma neden olan iki önemli faktör vardır. Bunlardan ilki eğitim çalışanlarının kamu görevliler içerisinde sahip oldukları sayısal üstünlük, diğeri ise öğretmenlik mesleğinin genel nitelikleridir. Eğitimcilerin bu öncü ve lider mücadelesi son yıllarda yavaşlamış ve durağan bir yapıya dönüşmüştür. Günümüzde kamu görevlilerinin örgütlenme mücadelesi sessizliğe bürünmüş, artık hükümetler tarafından verilen haklar ile yetinilen bir pozisyona dönüşmüştür. Yapılan bu çalışma ile kamu görevlilerinin örgütlü mücadelesinin daha etkin bir şekilde sürdürülerek özellikle grev hakkını elde edebilmeleri için öğretmenlerin lider ve öncü misyonlarını tekrar harekete geçirmeleri, eğitim sendikalarının siyasetten uzak birlik içerisinde hem çalışanların hem de toplumun genel sorunlarına yönelik çözüm politikaları üretmelerinin gerekliliği ortaya konmuştur. Çünkü daha çağdaş kamu sendikacılığı demek daha ilerlemiş demokratik ve çağdaş bir toplum demektir ve kazanan sadece kamu çalışanları değil aynı zamanda toplumun genelidir. Anahtar Kelimeler: Devlet, Kamu Hizmeti, Kamu Görevlisi, Eğitim Sendikası, Öğretmen |
|
dc.description.abstract |
Civil service employees create a connection between state and society and it affects directly the structure of the community. Transformation process which developed out of ever-increasing effect of globalization especially in the last quarter century has increased the importance of civil servant in social life in Turkey as it has done all over the world. Not only this increasing importance of civil servants but their organized struggles have started to come to the forefront in social life. During this transformation process which arose out of liberal politics coming into prominence in Turkey especially in the period after 1980 with the influence of globalization civil servants moved their union rights to the legal ground in 2001 after a long struggle and they finalized this legal ground in 2012. Educational unions have always been at the forefront of all union struggles civil servants waged before and after 1980 and have pioneered the other public unions. There are two major factors that cause this condition. One of them is numerical superiority of educational employees among other civil servants and the other is general qualifications of teaching profession. This pioneering and leading struggle of educators has slowed down in recent years and has evolved into a stable structure. Today union struggle of civil servants shrouded in silence and now turned into a position which they are contended with the rights granted by the governments. This study revealed that teachers must prompt their pioneering and leading missions again and that educational unions must produce solutions for the general problems of both employees and society away from politics and in unity in order that civil servants can continue to struggle and get their rights to strike. Because modern unionism means a more advanced, democratic and modern society and the winning side is not only public employees but also the society in general. Keywords: Goverment, Publıc Servıce, Civil Servant, Educational Union,Teacher |
|
dc.format.extent |
XIII, 312 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
Devlet |
|
dc.subject |
Kamu Hizmeti |
|
dc.subject |
Kamu Görevlisi |
|
dc.subject |
Eğitim Sendikası |
|
dc.subject |
Öğretmen |
|
dc.title |
Türkiye’de kamu sektöründe öğretmenlerin örgütlenmesi : öğretmenlerin sendikalaşma ve sendikal gelecek algılarına yönelik bir alan araştırması (Kocaeli ili örneği) |
|
dc.type |
TEZ |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Anabilim Dalı, |
|
dc.contributor.author |
Cerev, Gökçe |
|
dc.relation.publicationcategory |
doctoralThesis |
|