Açık Akademik Arşiv Sistemi

Menşe ülke imajının yabancı ürün değerlendirme üzerindeki etkisinin karşılaştırmalı incelenmesi: Bulgaristan örneği

Show simple item record

dc.contributor.advisor Doçent Doktor Nihal Sütütemiz ; ortak danışman: Profesör Doktor Remzi Altunışık
dc.date.accessioned 2021-03-10T11:25:34Z
dc.date.available 2021-03-10T11:25:34Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.citation Yılmaz, Mustafa. (2013). Menşe ülke imajının yabancı ürün değerlendirme üzerindeki etkisinin karşılaştırmalı incelenmesi: Bulgaristan örneği. (Yayınlanmamış Doktora Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/77473
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Küreselleşmeyle birlikte, tüketiciler birçok farklı ülkenin ürünleriyle karşılaşmakta ve satın alacakları ürünler konusunda karar vermekte zorluklarla karşılaşmaktadırlar. Tüketiciler karşılaştıkları bu zorluklarla başa çıkmak için ürünlerle ilgili bilgi ipuçlarından faydalanmaktadır. Ürün ülke imajı, tüketiciler tarafından en sık kullanılan bilgi ipuçlarından biridir. Menşe ülke imajı olarak da adlandırılan bu ipucu tüketicilere ürün hakkında değerlendirmede bulunurken onun hakkında çıkarsamada bulunmasına yardımcı olur. Bu bağlamda ürün ülke imajı oluşumuna etkide bulunan değişkenlerin araştırılması gerekir. Çalışmada milli kimlik ve tüketici aşinalığının menşe ülke imajına ve ürün değerlendirmeye olan etkileri incelenmektedir. Araştırmanın sonuçları milli kimliğin menşe ülke imajı üzerine olumsuz etkisi, tüketici aşinalığının menşe ülke imajı ve yabancı ürün değerlendirme üzerine olumlu etkisi ve menşe ülke imajının yabancı ürün değerlendirme üzerine olumlu etkisi olduğunu göstermektedir. Anahtar Kelimeler: Menşe Ülke İmajı, Milli Kimlik, Tüketici Aşinalığı, Ürün Aşinalığı, Marka Aşinalığı, Milliyetçilik, Husumet, Vatanseverlik, Etnomerkezcilik, Yabancı Ürün Değerlendirme
dc.description.abstract Along with globalization, consumers encounter with several different country products and have difficulty to decide which products they purchase. Consumers benefit from information clues to cope up with these difficulties. Product country image is one of commonly used information clues by consumers. This clue which is called country-of-origin image, assists them to inference about product while evaluating it. In this context, variables which effect product country image should be searched. In this study, effects of national identity and consumer familiarity on country-of-origin image and product evaluation are examined. Findings show that national identity has negative effect on country of origin image; consumer familiarity has positive effect on country of origin country image and foreign product evaluation and country-of-origin image has positive effect on foreign product evaluation. Keywords: Country of Origin Image, National Identity, Consumer Familiarity, Product Familiarity, Brand Familiarity, Nationalism, Animosity, Patriotism, Ethnocentrism, Foreign Product Evaluation
dc.format.extent XX, 227 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Menşe ülke imajı
dc.subject Milli kimlik
dc.subject Tüketici aşinalığı
dc.subject Ürün aşinalığı
dc.subject Marka aşinalığı
dc.title Menşe ülke imajının yabancı ürün değerlendirme üzerindeki etkisinin karşılaştırmalı incelenmesi: Bulgaristan örneği
dc.type TEZ
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Üretim Yönetimi ve Pazarlama
dc.contributor.author Yılmaz, Mustafa
dc.relation.publicationcategory doctoralThesis


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/