Bilişim teknolojilerinin hızla geliştiği günümüzde tedarik zinciri yönetiminin bileşenlerinden olan iş süreçlerinin bilişim teknolojileri yardımıyla yeniden yapılandırılması firmalara, iş çevrim sürelerini kısaltma, sistemlerini ölçeklendirme, işletme maliyetlerini azaltma, ürün kalitesini arttırma, müşteri memnuniyetini arttırma vb. avantajlar sağlamaktadır.Bu çalışmada, tedarik zinciri yönetimi yazılımlarından sayılabilecek online öğretim sistemleri üzerinde, iş süreçlerinin yeniden yapılandırılması için anlamsal ağ teknolojilerinin uygulanabilirliği tartışılmaktadır. Bu kapsam tedarik zinciri yönetimi ve iş süreçlerinin yeniden yapılandırılması konuları üzerinde genel kabullere göz atıldıktan sonra, internet teknolojilerinde gelişim hakkında literatür çalışmaları yapılmıştır. Online öğretim modellerinin literatürü ayrıntılı olarak tartışıldıktan sonra online öğretim alanında söz sahibi firmaların oluşturduğu komiteler tarafından standartları kabul edilen öğretim yönetim sistemleri mimarisi (LTSA 2001) incelenmiştir.Çalışmanın metod ve uygulama bölümünde ise öğretim yönetim sistemlerinin örneği olarak T.C. Sakarya Üniversitesinin SAUPORT yazılımı özelinde 3 farklı iş süreci incelenmiş ve yeniden yapılanma önerileri geliştirilerek bu önerilerin gerçekleştirilebilirliği tartışılmıştır.Çalışmanın son bölümünde ise önerilen iş süreçlerinin sonuçları değerlendirildikten sonra, online öğretim sistemleri ile farklı üretim ve hizmet alanlarında, üzerinde çalışılabilecek iş süreçleri hakkında fikirler paylaşılmıştır.
Information technology is developing rapidly today, the components of supply chain management in the restructuring of business processes with the help of information Technologies provides shortening cycle times, system scalability, reduce operational costs, improve product quality, and increase customer satisfaction for the companies.In this study, supply chain management software can be considered online training systems, business process reengineering has been discussed on applicability of technologies for the semantic network. The scope of supply chain management and business process reengineering have been investigated and the evolution of Internet technologies were carried out as literature survey. Literature on the models of online education has been investigated in detail, then the standards of teaching adopted by the committees established by the owner of the management systems architecture (LTSA 2001) were examined.In the study of teaching methods and management systems as an example of the application section of the TC Sakarya University SAUPORT software, 3 different restructuring proposals and their feasibility were analyzed and developed .In the final part of the study, after evaluating the results of the proposed business processes, business processes in different manufacturing and service sectors with online education systems have been evaluated.