Post-endüstriyel dönüşüm süreci ile birlikte, çalışma - boş zaman ilişkisindeki değişime paralel olarak boş zaman olgusunun algılanma şeklinde de ciddi değişimler yaşanmaktadır. Bu durum şüphesiz Weber'in ünlü `Protestan Ahlakı ve Kapitalizmin Ruhu'(1904-1905) adlı eserinden hareketle, her türlü arzuyu, hazzı bastıran, sıkı çalışma disiplinini, sürekli insanın kendini kontrol etmesini, çok üretip, az tüketmeyi ve böylece sermaye birikimini vurgulayan bir yapının tartışılmasını beraberinde getirmektedir. Ancak bu konu her ne kadar tartışılırsa tartışılsın böyle bir çalışma anlayışına sahip çalışanlara günümüzde de rastlamak mümkündür.Bir genelleme yapılamamakla birlikte günümüzde çalışmayı içselleştirerek hayatlarının merkezine oturtan kendilerine `boş zaman çalışanları' adını verdiğimiz yeni bir grup yer almaktadır. Bunlardan bazıları herkes tarafından tanınan şöhretler, popüler insanlar iken, pek çoğu bir televizyonda, gazetede şöhret olmamakla birlikte, toplumun büyük kesiminin boş zamanlarını değerlendiren baş aktörlerdir. Bu aktörlerin başında da futbolcular gelmektedir.Bu çalışmada boş zaman çalışanlarının sadece bir kesimi olan futbolcuların emek süreçleri, çalışma koşulları, çalışma ve boş zamana ait değerleri sorgulanmaktır. Özellikle günümüzde Protestan çalışma etiğinin önemini yitirdiğine yönelik yaşanan tartışmalar ışığında, boş zaman çalışanlarının bu tartışmaların aksine bir genelleme yapılamamakla birlikte günümüzün yeni `Püritan' çalışanları oldukları Türkiye'deki profesyonel futbolcular örneği ile açıklanmaya çalışılacaktır.
In line with post-industrial transformation period, there has been a significant change in leisure conception in parallel with the variation of working time ? free time correlation. Certainly his situation creates an argument on the framework as stated by Weber in his well known work ?The Protestant Ethic and the Spirit of Capitalism? (1904-1905), which restricts all types of desire and indulgence and emphasizes hard work, self-control, producing more consuming less thereby reaching capital accumulation. Although this topic is notably argumentative, there are employees who have that type of working perception.Even though it cannot be generalized, currently there is a new group called ?leisure workers? which has group members who internalize work and place it as the centre of their lives. Some of leisure workers are well known celebrities, popular people and some of them are not famous and not seen on television and newspapers but the main actors of leisure time activities of society. Football players who are not famous might be considered as the members of the latter group.In this context, one of the aims of this paper is examining labor process of football players. In addition to that, it will be stated that especially in consideration of the argument about the fact that protestant working morality is losing its importance, contrary to the general argument leisure workers are the new ?Puritan? workers, with the example of professional football players in Turkey.