dc.contributor.advisor |
Yardımcı Doçent Doktor Türker Eroğlu |
|
dc.date.accessioned |
2021-03-10T11:24:42Z |
|
dc.date.available |
2021-03-10T11:24:42Z |
|
dc.date.issued |
2010 |
|
dc.identifier.citation |
Uğurlu, Serdar. (2010). Gelenek ve kimlik ilişkisi. (Yayınlanmamış Doktora Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/77317 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Gelenek insanlık tarihi kadar eski bir kavramdır. Bundan dolayı da kimlik ve kimlikler ile yakın bir ilişki içerisindedir. Tarihin gelişim seyrine göre bu durum normaldir. Gelenekler tarihi süreçte kimlikleri şekillendiren kurumlardır. Bu süreçte kültür de gelenek ve kimlikle birlikte oluşur.Kültür, insanın hayatı boyunca ürettiği bütün her şey olarak tanımlanmaktadır. Bundan dolayı kültür ile gelenek arasındaki ilişki kuvvetlidir. Çünkü gelenekler genellikle kültürel yapılar tarafından şekillenir. Ancak modern dönemlerin başlamasından sonra bu durum değişir. Bu dönem boyunca kültür, modern düşünceye göre şekillenmeye başlar. Modern düşünce kendisine yeni kültür modelleri yaratmak zorundadır çünkü o, geleneğin dünyasından kopuktur.Modern düşünce yeni kültür modellerini oluştururken en çok akıl ve bilim kuvvetine dayanır. Bundan dolayı modernleşme, aynı zamanda aydınlanma olarak da kabul edilir. Modern döneme hâkim yaşam şekilleri şehir ve kent yaşam şekilleridir. Kent hayatı modernin ihtiyacı olan ortak kültürü ve kimliği oluşturmaktadır. Bu kültür ve kimlik türleri bütün özellikleriyle geleneğin dünyasından farklıdır.Geleneğin dünyasında, çok renkliliğe ve farklılıklara karşı hoş görü hâkimdir. Ancak modern geleneğin kurguladığı hayatta bu türden bir hoş görü bulunmaz. Modern düşünce daha çok tekil kimlikler ile türdeş toplumlar yaratma çabasındadır. Bu yapıların kurgulanarak hayata geçirilmesi, ulus-devletler için şarttır. 21. Asır, bundan dolayı, ulus-devletlerin asrıdır. Modern geleneğin aygıtları olan ulus-devletler, ortak dil, din, kimlik ve kültür yaratmak için uğraşan devletlerdir. Bunu gerçekleştirirken de kendilerine özgü yolları takip ederler.Ulus-devletler yeni kimlik ve kültür türlerini oluştururken en çok geçmişi kullanırlar. Ancak bu kullanım ile geleneğin kullanımı farklıdır. İşte bu farklılıklar özellikle üzerinde durulması gereken farklılıklardır. Çalışmamızın da ana karakteri burada yatmaktadır. Çalışmamızda gelenek ve modern arasındaki farklılıklar bu yaklaşımla çözülmeye çalışılmıştır.Kimliğin konumu, geleneğe ve moderne göre ayrı ayrı ele alınmıştır. Geleneksel dönemde kimliği etkileyen hadiseler ve inançlar ile modern dönemde kimliği etkileyen hadiseler ve inançlar karşılaştırılmıştır. Böylelikle de kimliğin tarihi oluşum seyri ortaya çıkarılmıştır. Bu seyir aynı zamanda geleneğin de kimlik ile olan ilişkisini ortaya koyan bir seyirdir.Gelenek ve kimlik ilişkisi çalışması bundan dolayı kronolojik bir ilerlemeye uygundur.Anahtar Kelimeler: Gelenek, Kimlik, Kültür, Milliyetçilik, ulus-devlet |
|
dc.description.abstract |
Tradition is a concept as old as human history. Therefore, tradition is in a close relationship with the identity and identities. This is normal depending on the course of the development. In the historical processes, identities are shaped by institutions of traditions. In this process, culture is created with tradition and identity.Culture, is defined as anything produced in all in human life. Therefore, the relationship between culture and tradition is strong. Because the customs often are shaped by cultural context. However, this situation will change after the start of the modern era. During this period, culture, begins to take shape according to modern thinking. Modern thought, he must create a new cultural model, because it is disconnected from the world of tradition.Modern ideas, creating new cultural model is based on the maximum force of reason and science. Therefore, modernization is accepted by humanity as enlightenment. Modern way of life dominated era, the city and city life are forms. Urban life and modern needs of the common culture and identity forms. This type of culture and identity, with all the features, is different from world of tradition.In the world of tradition, against a very colorful and the difference is pretty common control. However, speculations of the modern tradition in his life, does not have such a pretty common. Modern thought, rather, try to create unique identities and communities are homogeneous. Be constructed to implement these structures, is essential for nation-states. 21. Century, therefore, is a century of nation-states. The nation-state which is device of the modern tradition, common language, religion, identity and culture of the state are trying to create. They shall follow when performing their own unique way.Nation-states, creating new types of identity and culture are best used in the past. Use of this tradition, but with use, is different. That these differences are differences that must be especially emphasized. Our work here lays the main character. In our study the differences between traditional and modern, has been tried to solve by this approach.Identification of the position, according to tradition and modern, is discussed separately. In era of traditional events and beliefs that affect identity with in the modern era events and beliefs that affect identity, are compared. Thus, the formation of identity on the course were revealed. This course, at the same time, the relationship of tradition to reveal the identity has a course.Tradition and identity relationship work, therefore, are eligible to progress chronologically.Key words: Tradition, Identity, Culture, Nationalism, nation-states |
|
dc.format.extent |
IV, 521 yaprak ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
Gelenek |
|
dc.subject |
Kimlik |
|
dc.subject |
Kültür |
|
dc.subject |
Milliyetçilik |
|
dc.subject |
Ulus- devlet |
|
dc.title |
Gelenek ve kimlik ilişkisi |
|
dc.type |
TEZ |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türk Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı, Halk Bilimi Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Uğurlu, Serdar |
|
dc.relation.publicationcategory |
doctoralThesis |
|