Bu tezin amacı katılım bankalarında işveren markasının örgütsel bağlılık ve işten ayrılma niyeti üzerindeki etkisini tespit etmektir. İşveren markası, bir şirketin kendisini işveren olarak farklı ve çekici kılan özelliklerine ilişkin örgüt içinde ve dışında yürüttüğü çabalardır. Rekabetin artması ve yetenekli kişilerin azlığı nedeniyle bu yetenekli kişileri bulmak ve örgüte bağlı olmasını sağlayarak elde tutmak örgütlerin birinci önceliği olmuştur. Dünyanın neresinde olursa olsun en iyi yetenekleri bulmak ve elde tutmak için örgütlerin güçlü ve olumlu işveren markasına sahip olması gerekmektedir. Güçlü işveren markası ile yetenekli çalışanlar örgüte çekilebilir, mevcut çalışanların ise örgütte kalması sağlanabilir. Örgütlerdeki yetenekli insan kaynağının örgütsel bağlılık düzeyinin yüksek, işten ayrılma niyetlerinin düşük olması ile sürdürülebilir rekabet avantajı sağlanabilir. Literatür incelendiğinde konu ile ilgili yeterince araştırma yapılmadığı görülmüştür. Yapılan sınırlı sayıda araştırmanın ise Batı ülkelerinde, özellikle yüksek bireyci kültüre sahip olan Amerika ve Belçika'da yapıldığı ve bulguların benzerlik gösterdiği tespit edilmiştir. İşveren markası boyutları olan fonksiyonel ve duygusal faydaların toplulukçu kültüre sahip ülkelerde uygulandığında sonuçlarının ne olacağı henüz tam bilinmemektedir. Türkiye'de konu ile ilgili yapılan sınırlı sayıda araştırmanın ise öğrenci örneklemi üzerinde yapıldığı, mevcut çalışanların ihmal edildiği görülmüştür. Ayrıca şimdiye kadar yapılan gerek ulusal gerek uluslararası çalışmalarda ordu ve turizm işletmeleri üzerinde araştırma yapılmasına rağmen katılım bankalarında çalışanlar ile yapılmış araştırmaya rastlanmamıştır. Tezin yöntemi nicel ve nitel araştırma tasarımı üzerine kuruludur. Araştırmanın örneklemini katılım bankasında çalışan 578 kişi oluşturmaktadır. Araştırmada katılımcılardan anket yoluyla toplanan veriler AMOS ve SPSS kullanılarak analiz edilmiştir. Ayrıca sektördeki farklı katılım bankalarında çalışan 28 kişi ile mülakat yapılmıştır. Yapılan analiz sonucunda işveren markasının örgütsel bağlılık üzerinde pozitif, işten ayrılma niyeti üzerinde ise negatif etkili olduğu tespit edilmiştir.
The aim of this thesis is to determine the effects of the employer branding on organisational commitment and intention to leave in Islamic Banks. Employer branding can be defined as the internal and external efforts made by the organisation making the organisational features as different and attractive. The first priority of the organisations is to explore the talents that are difficult to find and, also to retain the talents in the organisation, as the competition is getting fiercer today. Anywhere in the World, to find the best talents and retain them, require the organisations having strong and positive employer branding. Strong employer branding helps talents to be attracted and also current employees to be retained within the organisation. Competitive advantage may be gained through higher level of organisational commitment and lower level of intention to leave for organisations. As an overview of the literature review, there has not been adequate research on the topic so far. The limited research on employer branding are conducted within Western countries, especially in the USA and Belgium as having higher level of individualistic culture and the findings are quite similar. When functional and emotional benefits of the dimensions of employer branding are to apply to the countries with collestivistic cultural values, the outcomes of such research designs may not be fully estimated. It is seen that the empirical research done on employer branding in Turkey are limited in number with only student sample and hence the employees are neglected. Also in national and international studies the research sample are chosen from the army and tourism organisations and there seems to have no empirical research done with sample from the employees within Islamic Banking organisations. The research designs employed in this study contain both quantitative and qualitative research methods. The sample of the research is consisted of 578 employees working within Islamic Banks. The data derived from the participants through questionnaires analysed via AMOS and SPSS quantitative analysis softwares. Additionally, conducted 28 interviews with employees from different Islamic Banks.As a result of the analysis made, the findings suggest that there is a positive effect of employer branding on organizational commitment but a negative effect of employer branding on intention to leave.