Halkla ilişkiler, herhangi bir gerçek veya tüzel kişiliğin çevresiyle ilişkilerini kendi amaçları doğrultusunda geliştirip düzenleyen bir yönetim işlevidir. Ancak bu işlevin yerine getirilebilmesi çevrede yer alan unsurların etkilerinden bağımsız bir şekilde gerçekleşmez. Çevreyle etkileşim, söz konusu kişiliğin içinde yer aldığı yapının koşulları dikkate alınarak tasarlanıp hayata geçirilmediği takdirde beklenenden farklı sonuçlara ve başarısızlığa yol açar. Sendikalarda halkla ilişkiler faaliyetleri de sendikaların temel amaçlarını gerçekleştirmeye yardımcı bir yönetim işlevidir. Bu işlevden beklenen sonuçları elde etmek için sendikaların içinde yer aldığı yapının özelliklerinin ve işleyişinin bilinmesi gerekmektedir. Sendikalarda halkla ilişkiler için öncelikle içinde yer aldıkları siyasal, ekonomik ve toplumsal yapının unsurları ve bu yapı içinde sendikaların yerini anlamak gerekmektedir. Bu nedenle çalışmada sendikalarda halkla ilişkiler konusu iktidar ve güç ilişkileri çerçevesinde ele alınmakta; sendikaların mevcut hegemonya karşısındaki durumları irdelenmektedir. Halkla ilişkilerin bir bilinç inşa etme işi olduğu kabulünden hareket edilen çalışmada Türkiye'de emek sendikalarının halkla ilişkiler yönetimi ve uygulamaları açısından bir durum analizi yapılmakta ve sendikaların halkla ilişkiler konusundaki temel sorunları da ortaya konulmaya çalışılmaktadır.Çalışmanın kuramsal kısmında Gramşiyan yaklaşım esas alınmıştır. Araştırmada ise mülakat, gözlem ve anket teknikleri uygulanmıştır.
Public Relations is a management function which organizes of the relationship of a real or corporate identity according to its aims. However, this function can not be realized without considering the effects of environmental functions. Environmental interaction can cause failure; If it is not designed according to current conditions of the establishment. Public Relations Activities in labor unions is a associate factor which helps them for realizing their basic aims. For gaining the expected results from this function; the structural elements and functions have to be known. First; the political, economical and social structure and the labor unions' place in this structure have to be understood for effective public relations efforts. Because of this, public relations in labor unions is taken as a part of power and administration relations and the current situation of labor unions as a part of current hegemony is analysed in this research. The pre-affirmation of this research is that public relations is a consciousness construction process. In this study, a situation analysis of Turkish labor unions' PR practices is done and the basic problems are tried to be displayed.The theoretical aspect of this study, Gramsci's approach is taken as the fundemental approach. In research part, the interview, observation and survey techniques are applied.