Perakende sektörü Türkiye'nin sadece ekonomi ve tüketim dünyasında değil aynı zamanda toplumsal yaşamda da önemli bir yere sahiptir. Perakende sektörü içinde yer alan ve sektör içinde vazgeçilmez bir yere sahip olan alışveriş veriş merkezleri sektörün önemli can damarlarından biri konumundadır. Günümüzde alışveriş merkezlerinin sayısının 345'e ulaşması sektör içinde önemli bir yere sahip olduğunu göstermektedir. Bununla birlikte tüketicilerin yaşamlarında da vazgeçilmez özelliğini korumayı başarmıştır.Alışveriş merkezlerinin sadece sektör olarak değil hem toplumsal yaşamı etkilediği hem de tüketicilerin yaşamlarında önemli bir yere sahip olduğu görülmektedir. Bu bağlamda çalışmanın amacı, alışveriş merkezlerinin öncelikli olarak tüketicilerin yaşam tarzı başta olmak üzere hem toplumsal yaşamda hem de sektörel yaşamdaki etkilerinin nasıl şekillendiğini araştırmaktır.
Retail sector plays an important role not only in economy and consumption in Turkey but also in social life. Mall which is included in retail sector and plays an inevitable role in the sector is one of the significant vital points of the sector. The number of malls currently reaching 345 points out its important role in the sector. Moreover, they maintain their inevitable place in the lives of the consumers. The malls are obliviously more than a sector; they affect the social life and they have an important place in the consumers' lives. In this context, the study aims at researching the effects of the malls on the social life and sectoral life, particularly on the life style of the consumers.