Performans kelime anlamı olarak bir işi başarı ile tamamlamak, yerine getirmek olarak kabul edilirken, performans değerlendirme, dinamik ve işlevsel bir sistem çerçevesinde ortak çalışma, bilgi alışverişi, sorumluluğun hatalar düzeyinde paylaşılarak başarının da beraber üstlenildiği bir bütündür. İş yaşamının her alanında olduğu gibi akademik yaşamda da performans ve performans değerlendirme öncelikli konulardan bir tanesidir. Akademik kurumlar açısından akademisyenlerin performansı özellikle yükseköğretim kurumlarının geleneksel işlevleri açısından önem taşımaktadır. Yükseköğretim kurumlarının geleneksel işlevlerinden bir tanesi olan eğitimin sağlıklı olarak yerine getirilebilmesi için akademik personelin kendisini sürekli geliştirmesi ve gerek alanıyla ilgili güncel gelişmeler olsun gerekse de iletişim teknikleri alanındaki gelişmeler olsun yeniliklere açık bir yapıda olması gerekmektedir. Bir diğer unsur olan araştırma ise akademik personelin bilgi birikimi ile toplumun ihtiyaçlarını birleştirerek ortaya yeni bir şeyler koymasını gerektirmektedir. Hizmet boyutu ile de gerek eğitim gerekse de araştırma boyutlarının toplum yararına kullanımı amaçlanmaktadır. Bu çalışmanın amacı yükseköğretimin geleneksel işlevleri çerçevesinde akademik personelin performansının sağlıklı bir şekilde ölçülmesinde karşılaşılan sorunların irdelenerek güncel ve ihtiyaca yönelik çözüm önerileri üretmektir. Rassal olarak seçilmiş kamuya ait yükseköğretim kurumlarındaki yönetici ve kural koyucularla birebir yapılan görüşmeler ve bu görüşmelerden elde edilen verilerin analizi ile akademik performansın ölçümü için hali hazırda kullanılan sistemin eksiklerini ortaya koyarak sonuçlara varmaktır.
While performance is literally defined as carrying out and realizing a task, the concept of performance assessment refers to combination of joint work, information exchange and sharing responsibility in times of failures and the accomplishmentsas a team within the framework of a dynamic and functional system. As in every aspect of working life, performance and performance assessment are primary issues of academic life. In terms of academic institutions, the performance of academicians has a significance particularly for traditional roles of higher education institutions. Effective education as one of the traditional roles of higher education institutions could only be met when the academic staff continuously improves himself/herself scholarly and is open to new thinking ways both in his or her field and with respect to communication techniques fields. Research, as another component, requires academics tospillover an innovation by combining the accumulation of his knowledge and the needs of society. In terms of service, utilizing both education and research for the benefit of society are aimed at. The purpose of this study is to provide current and need-oriented remedies to the problem of effective performance measurement of academic staff within the frame of the traditional functions of higher education. The data based on the random face to face interviews with managers and authorities in public higher education institutions are utilized to unveil the deficiencies of current academic performance measurement system and to reach some conclusions.