Tanıtım faaliyetlerini gerçekleştirebilmek için çeşitli araçlar ve stratejiler kullanılmaktadır. Bu araçlardan biri de tanıtım filmleridir. Verilmek istenen mesajlarının doğru bir şekilde iletilebilmesi, hedef kitleye doğru bir şekilde ulaşılabilmesi, mevcut imajın değiştirilmesi ya da iyileştirilebilmesi açısından tanıtım filmleri kilit rol üstlenmektedir. Aynı zamanda tanıtım filmleri ülkelerin farklı yönlerini vurgulayarak turistlerin o destinasyona ilgisini çekmeye aracılık yapmaktadır. Böylece destinasyonların tercih edilmesini sağlayarak turistlerin ikna olma sürecinde rol oynamaktadır. Bu çalışmanın amacı tanıtım filmlerinin göstergebilimsel olarak analiz edilmesidir. Göstergebilim anlamın inşa edilme sürecidir. Anlamın ne olduğundan çok nasıl oluştuğu ile ilgilenmektedir. Görünenin ardındaki anlama odaklanarak kodların çözümüne olanak tanımaktadır. Bu doğrultuda Leonardo Dalessandri tarafından çekilmiş olan Watchower of Turkey filmi ile Home of Turkey kapsamında çekilen ve Piotr Wancerz tarafından yönetilen Turquoise Timelapse: A Week In A Turkey filmi karşılaştırmalı olarak göstergebilimsel analiz yapılmıştır. Watchower of Turkey kapsamında 259 Kare, Turquoise Timelapse: A Week In A Turkey kapsamında ise 189 kare göstergebilim kuramcılarının modellerine göre analiz edilmiştir. Göstergebilimsel analizler sonucunda Watchover of Turkey filminin insan unsuruna daha sık yer verdiği, kültürel unsurları daha çok kullandığı, gündelik yaşama ilişkin göndermeler yaptığı, Türk mutfağına yer verdiği ve geleneksellikle modernizimi bir arada kullandığı sonucuna varılmıştır. Turquoise Timelapse: A Week In A Turkey filmi ise adı ile özdeşim sağlayarak daha çok plaj ve sahillere yer vermiştir. İnsan unsurunun ve kültürel unsurların daha geri planda kaldığı görülmüştür. Bunun yerine doğal güzellikler ve destinasyonlar gösterilmiştir. Filmler göstergebilimsel analizi desteklemesi için içerik analizinde de tabi tutulmuştur. Her bir kare incelenerek unsurlar nicelleştirilmiştir. İçerik analizi de göstergebilimsel analizin sonuçlarını destekler nitelikte sonuçlara ulaşılmıştır. Watchover of Turkey filmi daha fazla unsura sahipken, Turquoise Timelapse: A Week In A Turkey genel olarak geri planda kalmıştır. Bunun yanı sıra çalışmanın bir diğer amacı göstergebilimsel analize tabi tutulan filmlere ilişkin katılımcıların tutumlarının saptanması olmuştur. Bu bağlamda hem görüşme formu aracılığı ile hem de Osgood Tutum Ölçeği ile veriler elde edilmiştir. 15 Alman, 15 Rus ve 15 İngiliz katılımcıdan elde edilen bulgular değerlendirildiğinde tanıtım filmlerine ilişkin tutumların genel olarak pozitif yönde olduğu sonucuna varılmıştır. Mülakattan elde edilen bulgular da tutum ölçeğini destekler niteliktedir. Bu bilgiler ışığında katılımcılar tarafından tanıtım filmlerinde verilmek istenen mesajların doğru algılandığı genellemesi yapılmıştır
Various tools and strategies are used to carry out introduction activities. One of these tools is introduction films. Introduction activities are vital for countries and companies. Introduction films play a key role in terms of conveying the messages desired to be given accurately, transferring them to the target group accurately, changing or improving the current image. The aim of this study is to analyze the introduction films in a semiotic way. Its focus is on how the meaning is formed rather than what the meaning is. Accordingly, the film Watchower of Turkey made by Leonardo Dalessandri and the film Turquoise Timelapse: A Week In A Turkey made within the scope of Home of Turkey and directed by Piotr Wancerz were comparatively analyzed in a semiotic way. Within the scope of Watchower of Turkey, 259 frames and within the scope of Turquoise Timelapse: A Week In A Turkey, 189 frames were analyzed according to the models of semiotic theorists. As a result of semiotic analyses, it is concluded that Watchover of Turkey included the human element more frequently, used cultural elements more, made references to daily life, included Turkish cuisine and used traditionalism and modernism together. Turquoise Timelapse: A Week In A Turkey on the other hand, included beaches and coasts more by identifying with its name. It is seen that human element and cultural elements remained more in the background. Instead, natural beauties and destinations were shown. The films were also subjected to content analysis in order to support semiotic analysis. Each frame was examined and the elements were quantified. Content analysis also had results supporting the results of semiotic analysis. While Watchover of Turkey has more elements, Turquoise Timelapse: A Week In A Turkey has generally remained in the background. In addition, another aim of the study is to detect the attitudes of the participants toward the films subjected to semiotic analysis. In this context, data were obtained both by means of the interview form and the Osgood Attitude Scale. When the findings obtained from 15 German, 15 Russian and 15 English participants were evaluated, it is concluded that the attitudes toward introduction films were generally positive. The findings obtained from the interview also supported the attitude scale. In light of this information, it is generalized that the messages desired to be given in introduction films are perceived correctly by participants.