dc.contributor.advisor |
Doçent Doktor Ali Arslan |
|
dc.date.accessioned |
2021-03-09T08:10:49Z |
|
dc.date.available |
2021-03-09T08:10:49Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.identifier.citation |
Direk, Ayhan. (2019). Eğitim örgütlerinde sosyal sermaye ve şiddet eğilimi düzeyi. (Yayınlanmamış Doktora Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/77130 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Sanayi Devrimi'nin ardından meydana gelen büyük toplumsal değişimleri ve dönüşümleri anlama, anlamlandırma çabasının bir sonucu olarak ortaya çıkan sosyolojinin son yıllarda ilgi duyduğu kavramlardan biri de sosyal sermayedir. Kuram üzerinde çalışma yapan bilim adamları sosyal sermayeyi Alexis de Tocqville'in Amerikan demokrasisi hakkında yazdığı esere dayandırmaktadır. Kavramın içerdiği boyutlara bakılacak olursa antik dönemden bu yana insanoğlunun ürettiği masal, efsane, öykü, atasözleri, menkıbeler ve türkülerde sosyal sermayenin izlerini bulmak mümkündür. Bu nedenle kavramın adını ilk kez kullanan L.J. Hanifan'ı esas başlangıç noktası olarak ele almanın daha sağlıklı olacağı düşünülmektedir. Bourdieu, Coleman ve Putnam'ın çalışmaları; ardından Fukuyama'nın güven boyutunu önemsemesi sosyal sermaye kavramına zenginlik katmıştır. Eğitim örgütlerinde akademik başarı ile sosyal sermaye ilişkisini ölçen araştırmalarla karşılaşılmaktadır. Yapılan araştırmalarda eğitim örgütlerinin sosyal sermayesinin öğretmenler ve yöneticiler üzerinden ölçüldüğü gözlenmiştir. Zaten sorunlu olan sosyal sermayenin ölçümünün öğretmen-öğrenci-veli gibi üçlü paydaşı bulunan bir örgütte bir paydaşın sosyal sermayesi ile diğer paydaşın sosyal sermaye düzeylerinin karşılaştırılması sonucu elde edilecek bilgilerin daha sonraki çalışmalara ışık tutacağı düşünülmektedir. Düzce ilinde 2550 öğrenci ve 292 öğretmenin katılımıyla yapılan bu çalışmada öğretmen ve öğrencilerin sosyal sermaye düzeyleri arasında fark saptanmıştır. Ayrıca öğrencilerin sosyal sermaye düzeyleri ile şiddet eğilimleri arasında anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin bazı demografik değişkenlerinde sosyal sermaye ve şiddet eğilimleri arasında anlamlı farka rastlanmıştır. Sigara, alkol ve madde kullanan öğrencilerin sosyal sermayelerinin düşük, şiddet eğilimlerinin yüksek düzeyde saptanması araştırmanın diğer bulgularındandır. |
|
dc.description.abstract |
Social capital has been one of the interests which sociology, emerging as a result of effort of understanding the importance of social changes and transformation after tha Industry Revolution, has given importance to in the recent years. The notion of social capital, which took its name in the early 20th century and was later conceived by the French sociologist Pierre Bourdieu and carried on academic adjustment, attracted much attention with the work of Coleman and especially Putnam. Later, Fukuyama brought a new dimension to social capital by considering the dimension of trust. Scientists working on the theory base social capital on what Alexis de Tocqville wrote about American democracy. If we look at the dimensions of the concept, it is possible to find the traces of social capital in the fairy tales, myths, stories, proverbs, old tales and folk songs that human beings have produced since ancient years. So considering Hanifan L.J. as a starting point is considered to be healthier. There are researches that measure the relation between academic achievement and social capital in educational organizations. It has been observed that the social capital of education organizations is measured by teachers and administrators. The measurement of the social capital which is already problematic is thought to be the result of comparing the social capital of a stakeholder with the social capital levels of the other stakeholder in an organization with a triple stakeholder such as a teacher-student-parent. The social capital levels of teachers and students were measured separately in 2550 students and 292 teachers in Düzce province and the difference between them was determined. It was also determined that there was a significant relationship between the social capital levels of students and their tendency to violence. That social capital of the students who smoke,drink alcohol and use substance is low and their violence tendency is high of the another findings of the research. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.subject |
Sosyal Sermaye |
|
dc.subject |
Şiddet |
|
dc.subject |
Şiddet Eğilimi |
|
dc.subject |
Madde Kullanımı |
|
dc.title |
Eğitim örgütlerinde sosyal sermaye ve şiddet eğilimi düzeyi |
|
dc.type |
TEZ |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyoloji Anabilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Direk, Ayhan |
|
dc.contributor.author |
Direk, Ayhan |
|
dc.relation.publicationcategory |
doctoralThesis |
|