Günümüzde işletmelerin yoğun rekabet ortamında varlıklarını sürdürmelerinin etkili yollarından biri en uygun rekabet stratejisini belirlemeleridir. Belirlediği rekabet stratejisinin de hem işletmenin itibarı üzerine hem de uyguladığı inovasyon faaliyetleri üzerine etkisi söz konusudur. Bu bağlamda araştırmanın temel amacı Türkiye'de faaliyet gösteren beş yıldızlı otel işletmelerinin uyguladıkları rekabet stratejileri ile inovasyon faaliyetleri arasındaki ilişkide, kurumsal itibarın etkisini incelemektir. Araştırmanın evrenini ise Türkiye'de turizm sektöründe faaliyet gösteren işletme belgesine sahip beş yıldızlı otel işletmelerinin üst düzey yöneticileri oluşturmaktadır. Araştırmada nicel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Veriler ise anket tekniği ile elde edilmiştir. Toplamda 303 adet anket analize dahil edilmiştir. Elde edilen verilere ise betimleyici analizler, açımlayıcı faktör analizi, doğrulayıcı faktör analizi, path analizi ve t-testi uygulanmıştır. Araştırma sonuçlarında beş yıldızlı otel işletmelerinde uygulanan rekabet stratejileri ile inovasyon faaliyetleri arasındaki ilişkide işletmelerin kurumsal itibarının etkisinin olduğu ortaya çıkmıştır. Oluşturulan uyumlu modelde rekabet stratejilerinin, inovasyonu ve kurumsal itibarı pozitif yönde; kurumsal itibarın da, inovasyonu pozitif yönde etkilediği ortaya çıkmıştır. Öte yandan otel işletmelerinin uyguladığı farklılaşma stratejisinin ve pazarlama inovasyonunun, faaliyet sürelerine göre anlamlı farklılık gösterdiği tespit edilmiştir
Today, one of the effective ways for businesses to maintain their assets in a highly competitive environment is to determine the most appropriate competitive strategy. The impact of the competition strategy determined by the business on both the reputation of the business and the innovation activities it implements. In this context, the main purpose of the study is to examine the impact of corporate reputation on the relationship between competition strategies and innovation activities implemented by five star hotel operators operating in Turkey. The universe of the research is composed of senior executives of the five stars hotel enterprises operating in the tourism sector in Turkey and having an operating document. Quantitative research method was used in the research. The data were obtained by questionnaire. A total of 303 questionnaires were included in the analysis. Descriptive analysis, explanatory factor analysis, confirmatory factor analysis, path analysis and t-test were applied to the obtained data. In the results of the research, it has been revealed that the relation between the competition strategies applied in the five star hotel enterprises and innovation activities is effected of the corporate reputation of the enterprises. In the generated compatible model, competition strategies have influenced innovation and corporate reputation in the positive direction; corporate reputation influenced innovation positively. On the other hand, it has been determined that the differentiation strategy and marketing innovation applied by the hotel operators show a significant difference according to the duration of the activity.