Dünya ticaret ortamında aşırı rekabet ve küreselleşme, bütün sektörlerdeki örgütlerin teknolojik gelişmelere paralel, kaliteli mal ve hizmet üretimini zorunluluk haline getirmiştir. Üretim aşamasında özellikle en önemli kavramlar motivasyon, performans ve verimlilik kavramlarıdır. Motivasyon, performans ve verimlilik kavramı, günümüzde kalite, karlılık, başarı derecelerini saptama açısından örgütleri ilgilendiren önemli faktörler olarak görülmektedir. Bu ortamda performans ve verimliliğin arttırılmasında turizme katılımın örgütlerde çalışan bireylerin yaşamlarına yaptığı katkı ve motivasyon çok önemlidir. Çalışanların örgütlerde iş dışında dinlenme zamanlarını turizm hareketine katılarak değerlendirmelerinin motivasyonlarına olumlu katkı sağlayacağı değerlendirilebilir. Motivasyon düzeyindeki artışın performans ve verimliliğe olumlu etkisi olabilir. Çalışan ve işletme etkileşiminin olumlu yönde gelişmesinde turizme katılımı gerçekleştiren insan faktörünün rolü önemlidir. Motivasyonu olumlu etkilenen çalışanların üretim miktarları işletme hedeflerine uygun oranlarda gerçekleşebilir. Çalışma 3 bölüm olarak tasarlanmıştır. Birinci bölümde motivasyon kavramının analizi, motivasyon süreci, motivasyon şartları, motivasyon teorileri, motivasyon koşulları, motivasyon türleri, motivasyon amaçları ve motivasyon teorlerinin değerlendirilmesi konularına değinilmiştir. İkinci bölümde turizme katılımın motivasyon araçları içerisindeki yeri ve önemi, motivasyon araçları konulu araştırmalar, motivasyon araçları konulu araştırmalar içerisinde turizme katılımın yeri ile turizme katılım motivasyon konulu araştırmalar üzerinde durulmuştur. Üçüncü bölümde araştırmanın yöntemi, problemi, amacı, modeli, hipotezleri, evreni-örneklemi, sınırlılıkları, veri analizi ile ilgili bulgular ve tanımlayıcı istatistiki analizlere yer verilmiştir. Çalışma kapsamında turizme katılma imkânlarının yüksekliği sebebiyle Sakarya'da faaliyet gösteren işveren ve yöneticilerden 700 kişiye ulaşılarak anket formunu doldurmaları sağlanmıştır. Veriler parametrik olmayan testlerden Mann Whitney U testi, Kruskal Wallis testi, T testi, Ki-kare testi, Spearman ve Pearson Korelasyon testi ile analiz edilmiştir. Ölçekler arasındaki ilişkileri açıklayabilmek için Regresyon analizinden yararlanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre işveren ve yöneticilerin turizme katılımlarının motivasyon algılarındaki olumlu değişimin motivasyon araçlarının uygulanmasına ve dolayısıyla çalışanlara yansımasında etkili olduğu söylenebilir. Turizme katılan yönetici ve işverenlerin, dolaylı olarak diğer çalışanların motivasyon, performans ve verimlilik düzeylerinin turizm hareketine katılma durumlarına göre olumlu etkilendiği söylenebilir. Anahtar kelimeler: Motivasyon, Motivasyon Araçları, Turizme Katılım, İşverenler, Yöneticiler, Sakarya
Excessive competition in the world trade environment and globalization, technological developments in all sectors organisations, quality production of goods and services has become a necessity. The production phase is the most important concepts of motivation, especially performance and efficiency objectives. Motivation, concept, nowadays quality of performance and efficiency, profitability, success in terms of determining the degree of organization are seen as key factors. In this environment, increasing performance and efficiency in the Organization of participation tourism's contribution to the life of individuals and motivation are very important. The rest of their time outside of work in organizations of employees in tourism by joining the assessments will provide a positive contribution to their motivation. Increase performance and efficiency at the level of motivation may be a positive effect. Employee and business interaction in a positive direction in the development of tourism, it is important that the role of the human factor that performs the participation. Production quantities of the employees affected by the positive motivation of business goals can take place in appropriate proportions. The study is designed to be 3 parts. An analysis of the concept of motivation, motivation in the first part of the process, motivation, motivation theories, types of motivation, motivation, motivation conditions, objectives and evaluation of issues motivation Raymond. In the second part, the place and importance of participation motivation tools within tourism, motivation tools survey, motivation tools within tourism survey participation in tourism with participation motivation survey are emphasized. In the third part of the research method, problem, purpose, model, hypothesis, universe-sampling, limitations, data analysis statistical analysis findings and related identifier. Scope of the study participation opportunities due to the height of tourism employers and managers in Sakarya accessible over 700 people to fill out the questionnaire. The data is non-parametric tests, Mann Whitney U test, Kruskal Wallis test, T-test, Chi-square, Spearman and Pearson correlation test have been analyzed. Scales to explain the relationships between the regression analysis. According to the results of the investigation, the employer and the participation of tourism motivation perception of managers in the implementation of positive change motivation tools and therefore can be said to be effective employees image. Managers and employers involved in tourism, indirectly, other employees motivation, performance and efficiency levels to participate in tourism can be said to be affected by positive according to their status. Keywords: Motivation, Motivation Tools, Tourism Participation, Employers,Managers, Sakarya