Turizm endüstrisi tüm dünyada hızla büyüyen ve gelişen bir endüstri konumundadır. Bu büyüme ile birlikte dünya genelinde seyahat eden kişi sayısı da sürekli artmaktadır. Birleşmiş Milletler Dünya Turizm Örgütü'ne göre 2016 yılında dünya genelinde seyahat eden kişi sayısı 1 milyar 235 milyon kişiye ulaşmıştır. Turist sayısındaki artış gelecek yıllarda tüm dünyada devam etmesi beklenmekle birlikte, özellikle Asya Pasifik Bölgesinde önemli ölçüde artışların olacağı tahmin edilmektedir. Türkiye'nin alternatif turizm pazarlarına ihtiyaç duyduğu sıkça dile getirilen bir konudur. Buradan hareketle Asya Pasifik Bölgesinde yer alan pek çok ülkenin Türkiye için alternatif birer turizm pazarı konumunda olduğu düşünülmektedir. Bu düşünceden yola çıkılarak yapılan bu araştırmanın temel amacı, Asya Pasifik ülkelerinden gelen turistlerin profilini, seyahat motivasyonlarını belirlemek ve seyahat motivasyonlarının tatmin, tavsiye ve tekrar ziyaret etme niyeti üzerine etkilerini açıklamaktır. Bu kapsamda çalışmada turist potansiyeli bakımından öne çıkan on Asya Pasifik ülkesi ele alınmaktadır. Yapılan bu araştırma dört bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde turizm pazarlaması ve tüketici davranışlarına ilişkin temel kavramlar açıklanmıştır. İkinci bölümde uluslararası turizm talebi ele alınmış, turizm talebini etkileyen unsurlara değinilerek Türkiye ve İstanbul'un turizm pazar yapılarına yer verilmiştir. Araştırmanın üçüncü bölümünde, Asya Pasifik turizm pazarının genel özellikleri aktarılmış ve ardından seçilmiş on ülkenin temel sosyo-ekonomik yapıları ile turizm potansiyelleri incelenmiştir. Dördüncü bölümde ise ilgili ülkelerden gelen 500 turist üzerine yapılan alan araştırmasının yöntemine ve bulgularına yer almıştır. Araştırmanın üçüncü bölümünde ele alınan ülkelerin turizm potansiyeli bakımından incelenmesi sonucunda pek çok ülkenin Türkiye için önemli birer turizm pazarı konumunda oldukları anlaşılmaktadır. Yapılan alan araştırması sonucunda ise Asya Pasifik ülkelerinden gelen turistlerin profili ve seyahat motivasyonlarına ilişkin itici ve çekici faktörlerin boyutları belirlenmiş, ardından bu boyutların tatmin, tekrar ziyaret ve tavsiye niyeti üzerine etkileri ortaya konulmuştur. Elde edilen bulgular seyahat motivasyonlarının turistlerin tatmini, tavsiye niyeti ve tekrar ziyaret etme niyeti üzerinde etkili olduğunu göstermiştir. Turistlerin Türkiye'ye seyahatleri sonrasında Türkiye ve İstanbul imajının olumlu yönde değiştiğini, turistlerin tekrar gelme ve tavsiye etme düşüncelerinin yüksek olduğu görülmüştür. Anahtar Kelimeler: Asya Pasifik Turizm Pazarı, Seyahat Motivasyonları, Turizm Pazarlaması, Turizm
The tourism industry is a rapidly growing and developing industry all over the world. Along with this growth, the number of people traveling around the world is constantly increasing. According to the United Nations World Tourism Organization, the number of people traveling worldwide has reached 1 billion 235 million people in 2016. The increase in the number of tourists is expected to continue throughout the world in the coming years, but it is estimated that there will be significant increases in the Asia Pacific region in particular. It is often said that Turkey needs alternative tourism markets. From this point of view, many countries in the Asia Pacific region are thought to be alternative tourism markets for Turkey. The main purpose of this research after this point of view is to determine the travel motivation of tourists from Asia Pacific countries and to explain influence of these motivations on satisfaction, recommendation and repeat intentions. In this context, ten Asia Pacific countries highlighted in terms of tourist potential are considered. The research consists of four chapters in general. In the first chapter, basic concepts related to tourism marketing and consumer behavior are explained. In the second chapter, international tourism demands are examined and the tourism market structures of Turkey and Istanbul as well as the factors affecting tourism demand are presented. In the third chapter of the study, the general characteristics of the Asia Pacific tourism market are outlined and then the basic socio-economic structures and tourism potentials of the ten selected countries are examined. In the fourth chapter, the method and findings of the field survey on the tourists from the related countries are included. As a result of the examination of the countries covered in the third part of the research in terms of tourism potential, it is understood that many countries are in the position of being one of the most important tourist markets for Turkey. As a result of the field survey, the dimensions of the tourist profile and the driving and attracting factors related to travel motivations are determined, and then the effects on the satisfaction, re-visit and intention of these dimensions were presented. Findings have shown that travel motivation is influential on tourists' satisfaction, intention to recommend and intention to visit again. It has been seen that the image of Turkey and Istanbul changed positively after the tourists traveled to Turkey, and the thoughts of tourists coming back and recommending are high. Keywords: Asia Pacific Tourism Market, Travel Motivations, Tourism Marketing,Tourism