Mobil teknoloji kullanımı bireylerin bu teknolojilere adaptasyonunun artmasıyla birlikte gün geçtikçe önemli bir alışkanlık haline gelmektedir. Zamandan ve mekândan bağımsız biçimde bilgiye erişimi sağlayan mobil teknolojiler, kullanıcı alışkanlıklarında köklü değişikliklere neden olmaktadır. Mobil teknolojiler; sosyalleşme, bilgiye erişim, alışveriş, bankacılık, eğitim, sağlık vb. birçok alanda kullanıcılara zamandan ve mekândan bağımsız bir altyapı sunmaktadır. Eğitim alanında da yararlanılan mobil teknolojiler öğrencilerin sahip oldukları mobil cihazlarla bilgiye erişimlerine ve mobil içerikli eğitim materyalleri ile etkileşimlerine imkân vermektedir. Mobil araçlar ve mobil platformlar aracılığıyla gerçekleşen tüm öğrenme ve ilişkili etkinlikler olarak tanımlanan mobil öğrenme öğrencilere birçok avantajlar sunmaktadır. Mobil öğrenmeye yönelik kullanıcı kabul ve kullanımı, öğrencilerin teknolojilere adaptasyonu, mobil platformların öğrenme amaçlı kullanımının kilit başarı faktörlerinin başında gelmektedir. Dolayısıyla öğrencilerin mobil öğrenmeye yönelik tutumlarının ölçülmesi bu alanda yapılacak yatırımlar ve araştırma-geliştirme faaliyetleri için önem arz etmektedir. Bu çalışmanın amacı, öğrencilerin mobil öğrenmeye karşı tutumlarını ortaya koymaktır. Bu kapsamda; öğrencilerin mobil öğrenmeyi kabulleniş düzeylerinin belirlenmesi açısından farklı fakülte ve farklı lisans programlarında eğitim alma durumuna göre öğrencilerin mobil öğrenmeye yönelik tutumları arasında herhangi bir farklılığın bulunup bulunmadığı incelenmiştir. Nicel araştırma yönteminin benimsendiği çalışmanın veri toplama sürecinde dört faktörden oluşan 45 maddeden oluşan beşli likert tipinde anket kullanılmıştır. Örneklem grubunu 2015-2016 öğretim yılında Sakarya Üniversitesi İşletme ve Eğitim fakültelerinde eğitim alan üçüncü sınıf öğrencileri oluşturmaktadır ve uygulamaya katılan toplam öğrenci sayısı 441'dir. Araştırmanın temel problemi "İşletme Fakültesi ve Eğitim Fakültesi öğrencilerinin mobil öğrenmeye yönelik tutumları arasında anlamlı bir farklılık var mıdır?" sorusudur. Bu temel soruyu cevaplamak adına cinsiyet, bölüm ve fakülte düzeyinde karşılaştırmalı analizler gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın bulgular bölümünde faktör analizi sonuçları, örneklem grubunun tutum düzeyini belirleyici veri analizi testlerine ait sonuçlara yer verilmiştir. Sonuç olarak; İşletme Fakültesi ve Eğitim Fakültesi öğrencilerinin mobil öğrenmeye yönelik tutum düzeylerinin olumlu olduğu gözlenmiştir. Her iki fakülte öğrencilerinin tutum düzeyleri arasında anlamlı bir farklılık olmadığı, belirli bölüm öğrencilerinin diğerlerine nazaran mobil öğrenmeye daha yatkın oldukları sonucuna varılmıştır. Anahtar Kelimeler: Mobil Öğrenme, Mobil Teknolojiler, Üniversite Öğrencisi, Tutum Düzeyi
The use of mobile technology has become an increasingly important habit with the increasing adaptation of individuals to these technologies. Mobile technologies that provide access to information independently of time and space cause radical changes in user habits. It offers an infrastructure that is independent of time and space with many users in different fields such as socialization, access to information, shopping, banking, education, health and so on. The mobile technologies that are also used in the field of education allow students to access their knowledge with their mobile devices and interact with mobile content materials. Mobile learning, all learning and related activities through mobile devices and mobile platforms, offers many advantages to students. User adoption and use of mobile learning, and specifically the adaptation of students to these technologies, is one of the key success factors for the use of mobile platforms for learning purposes. Therefore, measuring students' attitudes towards mobile learning is important for investments, and research and development activities on this field. The purpose of this study is to demonstrate students' attitudes towards mobile learning. In this scope; It has been examined whether there is any difference between students 'attitudes towards mobile learning according to their education level in different faculties and different undergraduate programs in terms of determining students' level of acceptance of mobile learning. In the data collection process of the study in which the quantitative research method was adopted, a questionnaire of the five-point Likert type consisting of 45 factors consisting of four factors was used. The sample group constitutes third-year students in the faculties of Business and Education at Sakarya University in the 2015-2016 school year and the total number of students participating in the program is 441. The main problem of the research is "Is there a meaningful difference between the students of the Faculty of Business Administration and the attitudes of the Faculty of Education to mobile learning?" In order to answer this question, comparative analyzes were carried out at the gender, department and faculty level. Factor analysis results in the findings of the study and results of the data analyses that determine the attitude of the sample group were included in the results. As a result; it has been observed that the level of attitudes of the Faculty of Business Administration and Education Faculty towards mobile learning is positive. It was concluded that there was no significant difference between the attitudes of the students of both faculties, and that the students of certain departments were more likely to be mobile learners than the others. Keywords: Mobile Learning, Mobile Technologies, University Student, Attitude Level