Açık Akademik Arşiv Sistemi

Teknoloji okuryazarlığının elektronik ortamda ürün satın alma davranışı üzerine etkisi (Kırgızistan örneği)

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yardımcı Doçent Doktor Ayhan Serhateri
dc.date.accessioned 2021-03-09T08:10:12Z
dc.date.available 2021-03-09T08:10:12Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Yuldoşev, Davran. (2015). Teknoloji okuryazarlığının elektronik ortamda ürün satın alma davranışı üzerine etkisi (Kırgızistan örneği). (Yayınlanmamış Doktora Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/77002
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Günümüzde, gençlerin teknoloji kullanımı konusunda fazla sıkıntı çekmedikleri, yaşanan hızlı değişimlere rahatlıkla ayak uydurabildikleri, teknolojiye dost oldukları ve uygulamalardan zevk aldıkları görülmektedir. Ancak yetişkinlerin, yaşanan teknolojik değişimlerden kaygılanmakta oldukları ve bunun sonucu olarak "teknoloji fobisi" geliştirdikleri gözlenmektedir. İçinde bulunduğumuz teknoloji çağında, bireylerin teknoloji okuryazarı olarak çağın avantajlarından faydalanmaları, sadece kişisel gelişimleri açısından değil aynı zamanda toplumun sürdürülebilir kalkınması açısından da önemlidir. Günümüz modern toplumu teknolojideki gelişimler ile her geçen gün daha karmaşık bir durum almıştır. Dolayısıyla da bu toplum içinde rol alacak bireylerin teknolojiyi anlaması ve yönetmesi önemli bir olgudur. Bireyler yalnızca meslek yaşamlarında değil aynı zamanda günlük yaşamlarında da teknolojik değişimlerin etkisinde kalmaktadır. Günümüzde baş döndürücü bir hızla teknolojik değişim yaşanmaktadır. İnternet'in ticari ve sosyal hayata etkisi genişledikçe "e" önekli birçok kavram ortaya çıkmıştır. Geleneksel pazarlamada işyeri web sitesine, geleneksel mağaza e-mağazaya, ticaret e-ticarete,alışveriş e-alışverişe, müşteriler e-müşterilere, hatta devlet bile e-devlete dönüşüm sürecini yaşamaktadır. Bu tezin amacı üniversite öğrencilerinin teknoloji okuryazarlık düzeyleri, İnternet üzerinden alışveriş yapma sıklıkları ve teknoloji okuryazarlığının elektronik ürün satın alma davranışı üzerine etkisi belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışma Kırgızistan'daki üniversite öğrencilerinin teknoloji okuryazarlık düzeyleri, İnternet üzerinden alışveriş yapma sıklıkları ve teknoloji okuryazarlığının elektronik ürün satın alma davranışı üzerine etkisi belirlenmeye çalışıldığı için sadece Kırgız öğrencilerini kapsamıştır. Sonuçlara göre Teknoloji okuryazarlığı ile Elektronik ürün satınalma davranışı arasında mükemmel doğrusal bir ilişkinin var olduğu ortaya çıkmıştır. Teknoloji okuryazarlığı arttıkça İnternet üzerinden ürün satın almanın da artmakta olduğu tespit edilmiştir.
dc.description.abstract It has been seen that today's youths do not have troubles with the use of technology, they easily adapt themselves rapid changes emerged, they become friend with the technology, and enjoy the applications. Yet, the adults has been observed that they became anxious about the emerging technological developments, and in consequence of this, they developed "tech phobia". In the age of technology we live in, that the individuals benefit from the advantages of the ages as the literate persons is not important only in terms of their personal development, but for the sustainable development of the society. Today's modern society has become more complex together with the technological advancements as days passed. Therefore, it is an important fact that the individuals, who will take roles in this society, should understand and manage the technology. Individuals are not only influenced by technological changes in their professional lives, but in their daily lives at the same time. The technological change in our day is experienced at an unprecedented pace. Many "e" prefixed concepts have showed up as the effect of internet on commercial and social life become prevalent. A transformation process is being experienced in traditional marketing; in that, workplace transforms into web site, traditional store into e-store, commerce into e-commerce, shopping into e-shopping, customers into e-customers, and even the state transforms into e-state. The objective of this thesis is to determine the technological literacy level of the university students, their shopping frequency over the internet, and the effect of technological literacy on the behaviour of purchasing electronic product. This study covers only Kyrgyz students, because it attempted to determine the level of technological literacy of university student in Kyrgyzstan, their shopping frequency over the internet, and the effect of technological literacy on the behaviour of purchasing electronicproduct. In consequence of the study, it is revealed that there exists a perfect linear relationship between Technological literacy and the behaviour of purchasing Electronic product. It is found that purchase over the internet increases as the technological literacy level increases.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subject Okuryazarlık - geleneksel okuryazarlık - elektronik okuryazarlık.
dc.subject Teknolojik okuryazarlık kavramı - amacı ve önemi - duyulan ihtiyaç - boyutları.
dc.subject Tüketici satın alma davranışları - elektronik ortamda alışveriş kavramları.
dc.subject Tüketici satın alma karar süreci - online alışveriş - Elektronik ticaret.
dc.subject Teknoloji okuryazarlığının elektornik ortamda ürün satınalma davranışı üzerine etkisi. - Kırgızistan
dc.title Teknoloji okuryazarlığının elektronik ortamda ürün satın alma davranışı üzerine etkisi (Kırgızistan örneği)
dc.type TEZ
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı
dc.contributor.author Yuldoşev, Davran
dc.contributor.author Yuldoşev, Davran
dc.relation.publicationcategory doctoralThesis


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record