Anahtar Kelimeler: Bütünleşik Tedarik Zinciri Ağı, İtme, Çekme ve Melez Kontrol ve Stokastik ModellemeTedarik zinciri yönetimi bir yönetim felsefesi olup, uygulama alanı organizasyonel fonksiyonların bütünleşik bir çerçevede ele almaktır. Çünkü, imalat süreçlerindeki ham malzeme alımından, ürünlerin müşterilere dağıtımı ve teslimine kadar tüm organizasyonel süreçler tedarik zinciri yönetimine dahildir. Aynı zamanda tedarik zinciri yönetimi, imalat organizasyonlarına daha kaliteli ürünler, düşük envanter miktarları ve daha iyi müşteri hizmeti vermeye imkan tanımaktadır.Herhangi bir imalat organizasyonu için, etkin üretim kontrol mekanizmaları son derece önemlidir. Üretim yönetimi literatüründe, imalat ortamında etkin bir üretim kontrolü sağlamak için çok sayıda üretim kontrol mekanizmaları önerilmiştir. İtme, çekme ve melez kontrol mekanizmaları imalat alanında en yaygın ve en önemli olanlar arasındadır. Bu tezde, ilk olarak, bütünleşik tedarik zinciri ağı modellenmiştir. Tasarlanan tedarik zinciri ağı dört kontrol mekanizmasına sahip olup, bu kontrol mekanizmaları stokastik modelleme araçları yardımıyla formüle edilmiştir. Böylece, üretim kontrol mekanizmaları analiz edilmiş ve geliştirilen bir benzetim modeli ile iki farklı performans ölçütüne göre karşılaştırılmıştır. İkinci olarak, bazı parti büyüklüğü metodları daha iyi performans sağlamak için uygun üretim kontrol mekanizmalarına uyarlanmıştır.Son olarak, üretim ve taşıma zamanları, parti büyüklüğü etkileri, kapasite kısıtları altında ve çok aşamalı bir tedarik zinciri sistemi içerisinde sayısal olarak incelenmiştir. Benzetim sonuçları tedarik zinciri sistemleri için mevcut kontrol mekanizmaları içerisinde önerilen melez2 modelinin genellikle ele alınan iki performans ölçütüne göre en iyi sonuç verdiği istatistiksel olarak gözlemlenmiştir. Çalışmada geliştirilen çözüm yaklaşımlarına ek olarak, bütünleşik tedarik zinciri ağları konusuna yeni bir bakış açısı sağlanmıştır.
Keywords : Integrated Supply Chain Network, Push, Pull and Hybrid Control, Stochastic modellingSupply chain management is a managerial philosophy and its application has been considered in an integrated framework to address to the organizational functions. Since, receipt of raw materials from the manufacturing processes to the distribution and delivery of products to customers includes organizational functions. Also, this idea enables manufacturing organizations to achieve higher quality products, lower inventory quantities, and better customer services.Effective production control mechanisms are important for any manufacturing organisations. In operations management literature, several different production control mechanisms have been proposed in order to obtain effective production control in a manufacturing environment. Push, pull, and hybrid control are the most common and crucial ones in manufacturing area. In this thesis, an integrated supply chain network was modelled. The designed supply chain network has four control mechanisms that were formulated by making use of stochastic modelling tools. Thus, production control mechanisms were analysed and compared in respect of three performance criteria with a developed simulation model. Second, some lot sizing methods were adopted to the suitable production control mechanisms in order to enhance better system performance.Finally, production lead times, transportation times, and lot sizing effects were numerically investigated in multi stage supply chain systems under capacity constraints. Simulation results have showed that the recommended hybrid control mechanism (hybrid2) is the best one in all of the control mechanisms for serial production systems. By the means of this study in addition to the developed solution approaches, new insights for integrated supply chain networks have been provided by achieving satisfactory results.