Açık Akademik Arşiv Sistemi

Kurumsal bilgi yönetimi modeli

Show simple item record

dc.contributor.advisor Profesör Doktor Ercan Öztemel
dc.date.accessioned 2021-03-05T08:15:58Z
dc.date.available 2021-03-05T08:15:58Z
dc.date.issued 2007
dc.identifier.citation Arslankaya, Seher . (2007). Kurumsal bilgi yönetimi modeli. (Yayınlanmamış Doktora Tezi)Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü; Sakarya
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/76847
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Anahtar Kelimeler: Bilgi, bilgi yönetimi, bilgi yönetimi modeli, yönetim bilişim sitemleri, kurumsal bilgi yönetimi modeliKBYM, birbirini kapsayan ve kapsamı genişleten elemanlardan oluşmaktadır. Modelin temelinde kurumun sağlıklı bir bilişim altyapısına kavuşmasının sağlanması düşünülmüştür. Etkin bir bilişim altyapısı üzerine bilginin kurum içinde aranması, bulunması, üretilmesi, güncellenmesi vb. gibi süreçlerin tüm kurum tarafından benimsenecek şekilde belirlenmesi başarılı bir bilgi yönetimi için kaçınılmazdır. Model bu süreçlerin tanımlanmasını da yeterli görmemektedir. Bilginin herkes tarafından aynı şekilde anlaşılabilmesi, doğru bilgilerin doğru yerlerde doğru zamanda bulunabilmesi için ortak bilgi gösterim yöntemlerinin geliştirilmesi gerekmektedir. Bilgilerin üretilmesi ve kullanılmasına yönelik bir planlamanın yapılması da modelin önemli parçalarından sayılmaktadır. Kurumsal olarak bilginin yönetilmesinin sadece operasyonel düzeyde değil stratejik düzeyde de değerlendirilmesi ve kurumun temel stratejilerinin bilgi odaklı şekillenmesini sağlamak amacı ile hem bilgi odaklı bir organizasyonel yapılanmaya gidilmesi hem de bilgi yönetimi stratejilerinin oluşturulması KBYM' nin en önemli öğeleri arasında görülmektedir. Bütün bu çalışmalar, kurumda etkin bir bilgi yönetimi gerçekleştirmeyi mümkün kılsa da, model bunun kalıcı ve sürekli olabilmesi için bu aktivitelerin kurumda bir yaşam biçimi haline getirilmesini önermekte ve bu amaçla bilgi kültürünün yaygınlaştırılmasını tavsiye etmektedir. Kurum kültürü doğal olarak kurum içinde herkesin bilgi düzeyinin artmasını gerekli kılacaktır. Bu da çalışanların birbirlerinin deneyim ve tecrübelerini ve bilgi düzeylerini artırmalarını sağlayacaktır. KBYM ?bilgi kaldıraçlama? kavramını önermektedir. Bilginin sağlıklı bir şekilde yönetildiğinden, modelin elemanlarının birbiri ile bütünleşik bir şekilde çalıştığından, beklenen faydaların elde edildiğinden emin olmak için bilgi yönetimi aktivitelerinin ve sonuçlarının değerlendirilmesi de modelin en önemli parçalarından birisidir. Bu tezde, öncelikle kurumsal bilgi yönetimine olan ihtiyaca değinilmiş, bu kapsamda yapılan çalışmalar ve temel sorunlara dikkatler çekilmiş ve daha sonra bu sorunları da önleyecek şekilde geliştirilmiş olan Kurumsal Bilgi Yönetim Modeli ve modelin bir endüstriyel kuruluşta sınanmasına yönelik çalışmaların sonuçları da sunulmuştur.
dc.description.abstract Key Words: Knowledge, Knowledge Management, Knowledge Management Model, Management Information Systems, Enterprise Knowledge Management Model.In this study a model of An Enterprise Knowledge Management Model (EKKM) has been developed for this purpose. The main motivation of this model is to improve a strong and healthy organizational structure for the enterprise in question. it is now obvious that a successful knowledge management clearly requires some processes such as searching for knowledge, producing the knowledge and updating it etc. An effective information infrastructure is not enough for just handling of all these processes. It is also necessary to create knowledge representation schemes so that the knowledge is understood by all in the same way and to define the systems making the right knowledge to be at the right place at the right time. Knowledge using and planning are also the most important parts of knowledge management model purpose. In addition to this defining knowledge management strategies and related organizational structure are to be defined. This will assure that the knowledge management activities are considered at an enterprise level. Knowledge management activities should be considered as way of life in this successful enterprise. This clearly indicates the need for a knowledge culture to be developed. This in turn increases the knowledge sharing capabilities allowing each other to increase their knowledge. This could be considered an ?knowledge leverage?. Above all of these, knowledge management activities should be revived and periodical evaluated in order to make sure that activities required for a proper a carried out . The problems than can be sorted out necessary improvement can be realized. The model proposed in this study is designed in such a way that it makes sure that all issues explained above are taken in to consideration.xvi
dc.format.extent XVI, 291 yaprak ; 30 cm.
dc.language.iso Türkçe
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subject Bilgi
dc.subject Bilgi yönetimi
dc.subject Bilgi yönetimi modeli
dc.subject Yönetim bilişim sistemleri
dc.subject Kurumsal bilgi yönetimi modeli
dc.title Kurumsal bilgi yönetimi modeli
dc.type doctoralThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Endüstri Mühendisliği Anabilim Dalı, Endüstri Mühendisliği Bilim Dalı
dc.contributor.author Arslankaya, Seher
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record