Yeni küresel mimaride yüksek katma deer yaratabilmek; uzmanlama, yeni teknolojilerden faydalanma, yenilikçilik kapasitesini gelitirme gibi faktörlere balı hale gelmektedir. Bu noktada hizmet sektörü dier bir bakı açısıyla insana yapılan yatırım hem stratejik hem finansal anlamda ön plana çıkmaktadır. Hizmet sektörü dallarından biri olan eitim hizmeti, ülkelerin ve ekonomilerinin varlıklarını sürdürebilmeleri ve ilerlemeleri için kritik baarı faktörlerinden biridir. Eitim sektörünün özellikle de üniversitelerin hedeflerinden biri olan yetimi insan gücünün bireysel, kurumsal ve nihayetinde toplumsal anlamda yapacaı katkının önemi ise tartımasız bir gerçektir. Günümüzün dier bir kaçınılmaz gerçei, teknolojinin gelimesi ile birlikte örenme kavramının da web ortamına taınması ve uzaktan eitim ile gerçekleen e-örenmenin gündeme oturmasıdır. YÖK’ün 10.03.2011 tarihli Yükseköretimin Yeniden Yapılandırılmasına Dair Bildirisinde performans deerlendirmesi ve rekabet ile ilgili olarak “çıktı ve süreç kontrollerini” gelitirecek ve yerletirecek bir sistem tasarımı yapılması gerektii açıklanmıtır. Aynı bildiride Kalite Güvencesi ile ilgili olarak; amacı mezunların, yükseköretim kurumları tarafından taahhüt edilen bilgi, beceri ve yetkinlik ile donatılmasını temin eden uluslararası kalite kuruluları tarafından da tanınan ulusal bir kalite sistemi oluturulacaı açıklanmıtır. Bu noktada çalımada yükseköretimde giderek yaygınlaan uzaktan eitim sisteminin performansının ölçme ve deerlendirilmesinde kullanılabilecek bir model önerilmitir. Model kapsamında uzaktan eitim ile giderek bireyselleen e-örenme sürecinin performansının ölçülmesinden hareket edilerek, SAÜ Uzaktan Eitim Sisteminin bir performans deerlendirmesi yapılmıtır. Çalımada öncelikle eörenme sürecinin deerlendirilmesi için örenmeyi bir süreç olarak ele alan modeller incelenmi ve bunların bir kıyaslaması yapılarak yeni bir örenme süreci modeli gelitirilmitir. Sonrasında ise SCORM uyumlu örenme yönetim sistemlerinde kullanılabilecek e-örenme paketleri yapılandırılmı, örenme nesneleri ile uyumlu modüler anlamda bir performans deerlendirme modeli gelitirilmitir. Hizmet üretimi kalitesi açısından bakıldıında ise, bu model ile Türkiye Yükseköretim Yeterlilikler Çerçevesine göre tanımlanmı örenme çıktılarının kazanımı noktasında, sunulan yükseköretim hizmetinin etkinlii ortaya koyulmaya çalıılmıtır. SUMMARY
Creating high added value in the new global architecture; depends on factors such as specialization, to benefit from new technologies, to develop the innovation capacity. At this point, the service sector with an other view, investment to people come fore in both strategic and financial sense. Education services, is a branch of the service sectors, is one of the critical success factors for the countries and the economies of the countries to survive and progress. One of the goals of the education sector especially the universities, is trained manpower. Importance of its contribution to individual, corporate, and ultimately in the social sense, is an indisputable fact. An other inevitable reality of today, alongwith the development of the technology; transport of the learning concept in the web environment, and the actual e-learning with distance education fit the agenda. Declaration on the Restructuring of the Higher Education Council of Higher Education dated 10.03.2011, in relation to the performance assessment and competition; "the output and process controls," needs to be done to develop and deploy a system design is described. In the same paper on Quality Assurance; aim is described as “to create a national quality system that provide the graduates to be equipped with the knowledge, skills and competence which higher education institutions committed, and also accepted by the international quality organizations”. At this point, a performance measurement and assessment model that can be used in distance education system, which is becoming increasingly popular in higher education is proposed in this study. In the model, with the movement from performance measurement of distance education e-learning process which increasingly becoming personalized, a performance assessment made for Sakarya University Distance Education System. In this study, primarily for the assessment of e-learning, models which deals learning as a process were analyzed and a comparison made, developed a new model of the learning process. Thereafter, e-learning packages that can be used in SCORM-compliant learning management systems structured, a modular way performance assessment model developed that compatible with the learning objects. In terms of production quality of the service, from the point of acquisition learning outcomes defined by the Higher Education Qualifications Framework of Turkey, effectivity of higher education service has tried to be described with this model.