dc.contributor.advisor |
Yardımcı Doçent Doktor Mustafa Turan |
|
dc.date.accessioned |
2021-03-03T12:15:55Z |
|
dc.date.available |
2021-03-03T12:15:55Z |
|
dc.date.issued |
2010 |
|
dc.identifier.citation |
Yetgin, Asım Gökhan. (2010). Yarıklı nüve tasarımı ile asenkron motor performansının iyileştirilmesi. (Yayınlanmamış Doktora Tezi).Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü ; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/76412 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Asenkron motorlar endüstride yaygın bir şekilde kullanılmalarından dolayı birçok ülkenin enerji tüketiminde birinci sırada yer almaktadır. Özellikle son yıllarda asenkron motorlarda enerji tasarrufunun ön plana çıktığı araştırmalar sayesinde yapılabilecek ufak puanlı bir verim artışı bile küresel enerji tasarrufunda önemli bir yer tutacaktır. Bu bağlamda, bu çalışmada asenkron motorun performansını artırabilmek amacıyla yeni bir nüve tasarımı önerilmiştir.Önerilen yeni tasarımlarda stator ve rotor dişlerinin ortasına yarıklar uygulanmıştır. Oluşturulan yarıklı modellerde yarık derinliği ve genişliği Sonlu Elemanlar Yöntemi kullanılarak F.E.M.M. yazılımı ile optimize edilmiştir.Elde edilen en iyi yarık derinliği ve genişliğindeki örnek motor modeli üzerinde yapılan performans analizlerinde, asenkron motor veriminin % 1.869 oranında arttığı görülmüştür. Ayrıca, yeni tasarıma ilişkin diğer parametrelerde de iyileşmeler gözlenmiştir. |
|
dc.description.abstract |
Induction motors, due to the extensive use in industral applications in many countries, it is a dominant factor in terms of energy consumption. Specially in recent years, many studies have been realized to achieve higher energy savings in induction motors. Thus, even if a small percentage increase in efficiency would result in a huge amount of energy savings in a global scale.In this work, a new design for the core is proposed to increase the induction motor performance. In the proposed design, slits are inserted between the stator and the rotor teeths. In the slitted models proposed, the slit depth and width are optimized using Finite Element Method in FEMM software.The performance analyses made on the sample motor models having the most optimized slit depth and width parameters have resulted in a 1.869% increase in efficiency. In addition, some improvements have been observed in the other motor parameters in our new design. |
|
dc.format.extent |
XIX, 110 yaprak ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
Asenkron Motor |
|
dc.subject |
Sonlu elemanlar yöntemi |
|
dc.subject |
Asenkron Motorda performans analizi |
|
dc.subject |
Yarıklı stator |
|
dc.subject |
Yarıklı rotor |
|
dc.title |
Yarıklı nüve tasarımı ile asenkron motor performansının iyileştirilmesi |
|
dc.type |
doctoralThesis |
|
dc.contributor.department |
Fen Bilimleri Enstitüsü, Elektrik-Elektronik Mühendisliği Anabilim Dalı, Elektrik Bilim Dalı, |
|
dc.contributor.author |
Yetgin, Asım Gökhan |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|