Açık Akademik Arşiv Sistemi

Yarıklı nüve tasarımı ile asenkron motor performansının iyileştirilmesi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yardımcı Doçent Doktor Mustafa Turan
dc.date.accessioned 2021-03-03T12:15:55Z
dc.date.available 2021-03-03T12:15:55Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier.citation Yetgin, Asım Gökhan. (2010). Yarıklı nüve tasarımı ile asenkron motor performansının iyileştirilmesi. (Yayınlanmamış Doktora Tezi).Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü ; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/76412
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Asenkron motorlar endüstride yaygın bir şekilde kullanılmalarından dolayı birçok ülkenin enerji tüketiminde birinci sırada yer almaktadır. Özellikle son yıllarda asenkron motorlarda enerji tasarrufunun ön plana çıktığı araştırmalar sayesinde yapılabilecek ufak puanlı bir verim artışı bile küresel enerji tasarrufunda önemli bir yer tutacaktır. Bu bağlamda, bu çalışmada asenkron motorun performansını artırabilmek amacıyla yeni bir nüve tasarımı önerilmiştir.Önerilen yeni tasarımlarda stator ve rotor dişlerinin ortasına yarıklar uygulanmıştır. Oluşturulan yarıklı modellerde yarık derinliği ve genişliği Sonlu Elemanlar Yöntemi kullanılarak F.E.M.M. yazılımı ile optimize edilmiştir.Elde edilen en iyi yarık derinliği ve genişliğindeki örnek motor modeli üzerinde yapılan performans analizlerinde, asenkron motor veriminin % 1.869 oranında arttığı görülmüştür. Ayrıca, yeni tasarıma ilişkin diğer parametrelerde de iyileşmeler gözlenmiştir.
dc.description.abstract Induction motors, due to the extensive use in industral applications in many countries, it is a dominant factor in terms of energy consumption. Specially in recent years, many studies have been realized to achieve higher energy savings in induction motors. Thus, even if a small percentage increase in efficiency would result in a huge amount of energy savings in a global scale.In this work, a new design for the core is proposed to increase the induction motor performance. In the proposed design, slits are inserted between the stator and the rotor teeths. In the slitted models proposed, the slit depth and width are optimized using Finite Element Method in FEMM software.The performance analyses made on the sample motor models having the most optimized slit depth and width parameters have resulted in a 1.869% increase in efficiency. In addition, some improvements have been observed in the other motor parameters in our new design.
dc.format.extent XIX, 110 yaprak ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Asenkron Motor
dc.subject Sonlu elemanlar yöntemi
dc.subject Asenkron Motorda performans analizi
dc.subject Yarıklı stator
dc.subject Yarıklı rotor
dc.title Yarıklı nüve tasarımı ile asenkron motor performansının iyileştirilmesi
dc.type doctoralThesis
dc.contributor.department Fen Bilimleri Enstitüsü, Elektrik-Elektronik Mühendisliği Anabilim Dalı, Elektrik Bilim Dalı,
dc.contributor.author Yetgin, Asım Gökhan
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/