dc.date.accessioned |
2021-01-22T07:34:36Z |
|
dc.date.available |
2021-01-22T07:34:36Z |
|
dc.date.issued |
2020 |
|
dc.identifier.citation |
OKUR A,YARDIM L,YÜCELŞEN N (2020). ULUSLARARASI ÖĞRENCİLERİN SERBEST OKUMA DURUMLARI. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 9(3), 1180 - 1192. |
|
dc.identifier.issn |
2147-0146 |
|
dc.identifier.uri |
https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpZek9Ea3lNZz09/uluslararasi-ogrencilerin-serbest-okuma-durumlari |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/76113 |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışmada, Türkiye’de üniversite öğrenimi gören uluslararası_x000D_
öğrencilerin okuma alışkanlıkları; seçilen okuma materyalinin türü, okuma_x000D_
yapılan konular, okuma için ayrılan süre gibi değişkenler açısından_x000D_
değerlendirilerek serbest okuma durumları hakkında fikir sahibi olmak_x000D_
amaçlanmıştır. Çalışma, nitel bir araştırmadır. Çalışmada elde edilen veriler_x000D_
görüşme yöntemi ile toplanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2016-2017_x000D_
eğitim-öğretim yılında Sakarya Üniversitesinde öğrenim gören dokuz_x000D_
yabancı uyruklu öğrenci ile aynı yıl İstanbul Üniversitesinde öğrenim gören_x000D_
on bir yabancı uyruklu öğrenci oluşturmaktadır. Çalışma sonucunda,_x000D_
öğrencilerin serbest okuma için materyal seçme konusunda zorlandıkları,_x000D_
basılı materyal okumak yerine ekran okumayı tercih ettikleri, sınıf düzeyleri_x000D_
arttıkça serbest okumaya ayırdıkları sürenin azaldığı gibi bulgulara_x000D_
ulaşılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
In this study, it is aimed to have ideas about free-reading states of_x000D_
international students who are having their university educations in Turkey_x000D_
by evaluating the terms like the type of the reading material chosen and_x000D_
topics read and time designated to reading. The study is a qualitative_x000D_
research. The data was obtained by interviewing technique. The study group_x000D_
consists of nine foreign students studying in Sakarya University during_x000D_
academic year of 2016-2017 along with eleven other students studying in_x000D_
Istanbul University the same year. At the end of the study it was revealed that_x000D_
they have difficulty in choosing material for free-reading, that they prefer screen-reading instead of published materials and that the time designated to_x000D_
free-reading decreases when their class levels increases. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
Okuma eğitimi |
|
dc.subject |
serbest okuma |
|
dc.subject |
uluslararası |
|
dc.title |
ULUSLARARASI ÖĞRENCİLERİN SERBEST OKUMA DURUMLARI |
|
dc.title.alternative |
FREE-READING STATUS OF INTERNATIONAL STUDENTS |
|
dc.type |
article |
|
dc.identifier.volume |
9 |
|
dc.identifier.startpage |
1180 |
|
dc.identifier.endpage |
1192 |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe Eğitimi ABD |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkçe Eğitimi Bölümü |
|
dc.contributor.department |
İstanbul Medeniyet Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Türkçe Eğitimi ABD, İstanbul, Türkiye |
|
dc.relation.journal |
Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi |
|
dc.identifier.issue |
3 |
|
dc.identifier.eissn |
2147-0146 |
|
dc.contributor.author |
Alpaslan OKUR |
|
dc.contributor.author |
Latif YARDIM |
|
dc.contributor.author |
Neslihan YÜCELŞEN |
|
dc.relation.publicationcategory |
Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı |
|