Açık Akademik Arşiv Sistemi

ULUSLARARASI ÖĞRENCİLERİN SERBEST OKUMA DURUMLARI

Show simple item record

dc.date.accessioned 2021-01-22T07:34:36Z
dc.date.available 2021-01-22T07:34:36Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation OKUR A,YARDIM L,YÜCELŞEN N (2020). ULUSLARARASI ÖĞRENCİLERİN SERBEST OKUMA DURUMLARI. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 9(3), 1180 - 1192.
dc.identifier.issn 2147-0146
dc.identifier.uri https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpZek9Ea3lNZz09/uluslararasi-ogrencilerin-serbest-okuma-durumlari
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/76113
dc.description.abstract Bu çalışmada, Türkiye’de üniversite öğrenimi gören uluslararası_x000D_ öğrencilerin okuma alışkanlıkları; seçilen okuma materyalinin türü, okuma_x000D_ yapılan konular, okuma için ayrılan süre gibi değişkenler açısından_x000D_ değerlendirilerek serbest okuma durumları hakkında fikir sahibi olmak_x000D_ amaçlanmıştır. Çalışma, nitel bir araştırmadır. Çalışmada elde edilen veriler_x000D_ görüşme yöntemi ile toplanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2016-2017_x000D_ eğitim-öğretim yılında Sakarya Üniversitesinde öğrenim gören dokuz_x000D_ yabancı uyruklu öğrenci ile aynı yıl İstanbul Üniversitesinde öğrenim gören_x000D_ on bir yabancı uyruklu öğrenci oluşturmaktadır. Çalışma sonucunda,_x000D_ öğrencilerin serbest okuma için materyal seçme konusunda zorlandıkları,_x000D_ basılı materyal okumak yerine ekran okumayı tercih ettikleri, sınıf düzeyleri_x000D_ arttıkça serbest okumaya ayırdıkları sürenin azaldığı gibi bulgulara_x000D_ ulaşılmıştır.
dc.description.abstract In this study, it is aimed to have ideas about free-reading states of_x000D_ international students who are having their university educations in Turkey_x000D_ by evaluating the terms like the type of the reading material chosen and_x000D_ topics read and time designated to reading. The study is a qualitative_x000D_ research. The data was obtained by interviewing technique. The study group_x000D_ consists of nine foreign students studying in Sakarya University during_x000D_ academic year of 2016-2017 along with eleven other students studying in_x000D_ Istanbul University the same year. At the end of the study it was revealed that_x000D_ they have difficulty in choosing material for free-reading, that they prefer screen-reading instead of published materials and that the time designated to_x000D_ free-reading decreases when their class levels increases.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Okuma eğitimi
dc.subject serbest okuma
dc.subject uluslararası
dc.title ULUSLARARASI ÖĞRENCİLERİN SERBEST OKUMA DURUMLARI
dc.title.alternative FREE-READING STATUS OF INTERNATIONAL STUDENTS
dc.type article
dc.identifier.volume 9
dc.identifier.startpage 1180
dc.identifier.endpage 1192
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe Eğitimi ABD
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkçe Eğitimi Bölümü
dc.contributor.department İstanbul Medeniyet Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Türkçe Eğitimi ABD, İstanbul, Türkiye
dc.relation.journal Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi
dc.identifier.issue 3
dc.identifier.eissn 2147-0146
dc.contributor.author Alpaslan OKUR
dc.contributor.author Latif YARDIM
dc.contributor.author Neslihan YÜCELŞEN
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record