Bu çalışmada, Türkiye’de üniversite öğrenimi gören uluslararası_x000D_
öğrencilerin okuma alışkanlıkları; seçilen okuma materyalinin türü, okuma_x000D_
yapılan konular, okuma için ayrılan süre gibi değişkenler açısından_x000D_
değerlendirilerek serbest okuma durumları hakkında fikir sahibi olmak_x000D_
amaçlanmıştır. Çalışma, nitel bir araştırmadır. Çalışmada elde edilen veriler_x000D_
görüşme yöntemi ile toplanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2016-2017_x000D_
eğitim-öğretim yılında Sakarya Üniversitesinde öğrenim gören dokuz_x000D_
yabancı uyruklu öğrenci ile aynı yıl İstanbul Üniversitesinde öğrenim gören_x000D_
on bir yabancı uyruklu öğrenci oluşturmaktadır. Çalışma sonucunda,_x000D_
öğrencilerin serbest okuma için materyal seçme konusunda zorlandıkları,_x000D_
basılı materyal okumak yerine ekran okumayı tercih ettikleri, sınıf düzeyleri_x000D_
arttıkça serbest okumaya ayırdıkları sürenin azaldığı gibi bulgulara_x000D_
ulaşılmıştır.
In this study, it is aimed to have ideas about free-reading states of_x000D_
international students who are having their university educations in Turkey_x000D_
by evaluating the terms like the type of the reading material chosen and_x000D_
topics read and time designated to reading. The study is a qualitative_x000D_
research. The data was obtained by interviewing technique. The study group_x000D_
consists of nine foreign students studying in Sakarya University during_x000D_
academic year of 2016-2017 along with eleven other students studying in_x000D_
Istanbul University the same year. At the end of the study it was revealed that_x000D_
they have difficulty in choosing material for free-reading, that they prefer screen-reading instead of published materials and that the time designated to_x000D_
free-reading decreases when their class levels increases.