Küreselleşme sürecinin sağladığı ivmeyle birlikte son yıllarda uluslararası_x000D_
öğrenci hareketliliğinde ciddi bir artış olduğu gözlemlenmektedir. Genellikle_x000D_
İngilizce konuşulan ülkelere gerçekleşen bu hareketlilik ev sahibi ülkelere hem_x000D_
ekonomik hem de kültürel birçok alanda katkı sağlamaktadır. Böylece_x000D_
uluslararası öğrenci hareketliliği ülkeler için ilgi çekici olmakta ve buna ilişkin_x000D_
politikalar üretilmektedir. Türkiye de bu bağlamda son yıllarda uluslararası_x000D_
öğrenci hareketliliğinin artış sağladığı ülkeler arasında yer almaktadır. Buna göre_x000D_
bu çalışma öncelikle dünyada uluslararası öğrenci hareketliliğini açıklamaktadır._x000D_
Daha sonra Türkiye’de ve Sakarya Üniversitesi özelinde uluslararası öğrencilerin_x000D_
hareketliliğini incelemektedir. Çalışmanın ikinci kısmında uluslararası_x000D_
öğrencilerin sorunlarına ilişkin literatür analiz edilerek bu sorunların hangi_x000D_
bağlamlarda tartışıldığı ortaya konulmaktadır. Bu çalışmada sorunlar iki başlık_x000D_
altında toplanarak eğitim (akademik) ve sosyo-ekonomik (sosyal yaşam)_x000D_
sorunlar bağlamlarında değerlendirilmektedir. Çalışmada veri toplama tekniği_x000D_
olarak yüz yüze anket yöntemi kullanılmıştır. SPSS analizi sonrası C&A değeri_x000D_
0,817 çıkmıştır. Bulgular arasında oryantasyon eksikliği, iletişim eksikliği,_x000D_
eğitimin niteliğine dair endişe, ekonomik durum ve sıla hasreti gibi sorunlar_x000D_
bulunmaktadır
With the momentum provided by the globalization process, it has been observed_x000D_
that there has been a substantial increase in international student mobility in_x000D_
recent years. The mobility, mostly occurring towards the English speaking_x000D_
countries, contributes to host countries in many ways particularly economic and_x000D_
culturally. Thus, international student mobility is interesting for countries and_x000D_
policies are produced about that. In this context, Turkey in recent years rank_x000D_
among these countries which international student mobility increased._x000D_
Accordingly, the study primarily explains international students mobility in the_x000D_
world. Then it examines the international student mobility in Turkey by taking_x000D_
Sakarya University as case study. In the second part of the work, by analyzing the_x000D_
literature on international students’ problems, it has been revealed that in which_x000D_
context the problems being discussed. In this study, the problems are gathered_x000D_
under two titles and evaluated in the context of education (academic) and socioeconomic (social life) problems. This study used face to face survey method as_x000D_
data collection technique. After SPSS analysis, C&A value was found as 0,817._x000D_
Findings include problems such as; lack of orientation and communication,_x000D_
concerns about the quality of education, economic situation and homesickness.