dc.date.accessioned |
2021-01-21T10:48:57Z |
|
dc.date.available |
2021-01-21T10:48:57Z |
|
dc.date.issued |
2020 |
|
dc.identifier.issn |
1306-6730 |
|
dc.identifier.uri |
https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpnNU5qSTJOZz09/kucuk-ve-orta-olcekli-otellerde-yonetsel-etkinligin-is-doyumuna-etkisi-bati-karadeniz-ornegi |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/76104 |
|
dc.description.abstract |
Örgütlerin amaçlarına ulaşabilmesinde iş doyumu yöneticiler için önem arz etmektedir. İş doyumu üzerinde etkisi bulunan birçok değişken vardır. Yöneticilerin sahip oldukları yönetsel etkinlik kavramı da bunlardan biridir. Nicel araştırma yöntemlerinin işe koşulduğu bu araştırmada küçük ve orta ölçekli otellerdeki yönetsel etkinliğin iş doyumu üzerindeki etkisinin ölçülmesi amaçlanmıştır. Bu doğrultuda veriler anket tekniği ile toplanmıştır. Araştırmanın uygulama alanı, Batı Karadeniz’de yer alan küçük ve orta ölçekli otellerdir. Bu otellerde çalışanlardan elde edilen 388 adet anket ile araştırmanın amaçları doğrultusunda frekans analizleri, t testi, ANOVA ve regresyon analizleri yapılmış, elde edilen sonuçlar yorumlanmıştır. Yapılan analizler sonucunda iş doyumunun, iş görenlerin gelir seviyesi, işletmedeki pozisyonları ve işletmedeki yönetsel etkinliğe yönelik bakış açılarına göre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılığın olduğu ve yönetsel etkinliğin iş doyumu üzerinde etkisi olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Job satisfaction is important for managers in achieving their goals. There are many variables that affect job satisfaction. The notion of managerial effectiveness that managers have, is one of them. In this study that quantitative research methods are used. It is aimed to measure the effect of managerial activity on job satisfaction in small and medium-sized hotels. Accordingly, the data were collected using a survey technique. The study implementation area is small and medium-scale hotels in Western Black. Frequency analyzes, t test, ANOVA and regression analyzes were carried out with 388 questionnaires obtained from the employees and results were obtained and interpreted. As a result of the analyzes made, it has been found that there is a meaningful differences according to the viewpoints of job satisfaction, income levels, positions and managerial effectiveness in business, as well as the impact of managerial effectiveness has on job satisfaction of employees. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
Yönetsel Davranış |
|
dc.subject |
Yönetsel Etkinlik |
|
dc.title |
Küçük ve Orta Ölçekli Otellerde Yönetsel Etkinliğin İş Doyumuna Etkisi: Batı Karadeniz Örneği |
|
dc.title.alternative |
The Impact of Managerial Effectiveness on Job Satisfaction at Small and Medium-Scale Hotels: The Example of Western Black Sea |
|
dc.type |
article |
|
dc.identifier.volume |
15 |
|
dc.identifier.startpage |
457 |
|
dc.identifier.endpage |
474 |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi, Turizm Fakültesi, Turizm ve Otel İşletmeciliği Bölümü |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi, Turizm Fakültesi, Turizm ve Otel İşletmeciliği Bölümü |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi, Turizm Fakültesi, Turizm ve Otel İşletmeciliği Bölümü |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi, Turizm Fakültesi, Turizm ve Otel İşletmeciliği Bölümü |
|
dc.relation.journal |
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi |
|
dc.identifier.issue |
2 |
|
dc.identifier.eissn |
1306-6293 |
|
dc.contributor.author |
Said KINGIR |
|
dc.contributor.author |
Dilara Eylül KOÇ |
|
dc.contributor.author |
Nilüfer Şahin TEZCAN |
|
dc.contributor.author |
Ömer SARAÇ |
|
dc.relation.publicationcategory |
Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı |
|