Bu araştırma, Hatay ilinde görev yapan beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin okul ortamında maruz kalabilecekleri yıldırma (mobbing) eylemi ile örgütsel bağlılık düzeylerinin belirlenmesi ve aralarındaki ilişkinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır.Araştırmanın evrenini 2012-2013 eğitim-öğretim yılında Hatay il ve ilçe merkezlerinde görev yapan 574 beden eğitimi ve spor öğretmeni, örneklemi ise bu evren içinden tesadüfî örneklem yöntemi ile seçilen 301 beden eğitimi ve spor öğretmeni oluşturmuştur.Araştırmada veri toplama aracı olarak Einarsen ve Raknes (1997) tarafından geliştirilen Cemaloğlu (2007) tarafından Türkçeye uyarlanan Olumsuz Davranışlar Anketi ?NAQ (Negative Acts Questionnaire)? ile Balay (2000) tarafından geliştirilen ?Örgütsel Bağlılık? ölçeği ve araştırmacı tarafından geliştirilen kişisel bilgi formu kullanılmıştır.Araştırma sonucunda; beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin yıldırma eylemini algılama düzeylerine göre cinsiyet ve öğretmenlik dışı görev değişkenleri arasında anlamlı farklık olduğu görülürken örgütsel bağlılık alt boyutlarına ilişkin ise cinsiyet, yaş, medeni durum, mesleki kıdem, eğitim düzeyleri ve ders yükü değişkenleri açısında anlamlı farklılıklar olduğu görülmüştür. Öğretmenlerin yıldırma ölçek puanları ile örgütsel bağlılık puanları arasındaki ilişki incelendiğinde; yıldırma ile örgütsel bağlılık alt boyutlarından uyum ve içselleştirme arasında anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. Örgütsel bağlılık alt boyutları kendi içinde değerlendirildiğinde ise; uyum ile özdeşleşme ve içselleştirme alt boyutları arasında anlamlı bir ilişki bulgulanmıştır.Anahtar kelimeler: mobbing, yıldırma, örgütsel bağlılık, yıldırıma ve örgütsel bağlılık
This study had been made to determinate physical education and sports teachers who work in the province of Hatay in the school environment may be exposed to mobbing and organizational commitment levels and examine the relationship between mobbing and organizational commitment.Population of the research is consisted of 574 teachers of physical education and sport in the academic year 2012-2013 in Hatay province and district centers serving, the sample is consisted of 301 teachers of physical education and sport selected by random sampling in this population.As a data collection tool had been used developed by Raknes Einarsen (1997) adapted to Turkish by Cemaloğlu (2007) Negative Acts Questionnaire and developed by Balay (2000) Organizational Commitment Scale and developed by researcher a personal information form.As result of the research, the action of mobbing physical education and sports teachers teach detection according to the level of gender and organizational commitment while off-duty is a significant difference between the sub-dimensions of the variables are related to gender, age, marital status, seniority, education levels, and significant differences in terms of workload variables observed. Scores with the scores of mobbing of teachers examined the relationship between organizational commitment, and organizational commitment dimensions of mobbing significant relationship between compliance and internalization have been identified. To evaluated in its own sub-dimensions of organizational commitment, alignment with the identification and internalization been found a significant relationship between the sub-dimensions.Keywords: mobbing, organizational commitment, physical education and sports teacher